Velden kleuren n.a.v. een uitkomst

• Onderwerp starter Onderwerp starter Risk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Risk

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2010
Forum,

Ik zit te stoeien met de voorwaardelijke opmaak voor een veld.

Ik heb een veld met een [Norm] Deze staat voor het aantal dagen dat een dossier max. mag openstaan.

Stel:
Uit de berekening komt aantal dagen is 30 en de norm is 40 dan kleurt het veld met voorwaardelijke opmaak groen (<[Norm] opvulkeur etc)
Komt er 50 uit dan rood en dus (>[Norm] opvulkeur rood)

Dat is te doen en is netjes.

Uiteraard wil ik weer wat specialer. Vanaf 35 dagen (in het voorbeeld dus -5 van de norm) en 45 dagen (+5 boven de norm) kleurt het veld oranje.

Ik heb zitten rommelen met: tussen [Norm]-5 en [Norm]+5 met haakjes en zonder haakjes, maar uitkomst niets.

[Norm] is geen vast geven. Er zijn dossiers die langer moeten openstaan gelet op de complexiteit.

Wie kent de oplossing??

Dank en groet,

Risk

Behalve dat het mij nogal onhandig en behoorlijk verwarrend lijkt om voor twee voorwaarden één kleur te gebruiken (want wie weet wat oranje dan betekent zonder naar de cijfers te kijken krijgt een bonus) moet je niet AND gebruiken, maar OR.

Michel,

Analoog aan de vraag. Hoe tel ik het aantal dat niet aan het criterium ([Norm] voldoet.

Wat ik dus wil tellen is het aantal dossiers die niet aan de norm voldoen.

Het verschil heb ik zo in elkaar gezet.
Code:
=[Norm]-IIf([Schade gesloten] Is Null;DateDiff("d";[Meldingsdatum];Date());DateDiff("d";[Meldingsdatum];[Schade gesloten]))
et ik er aantal voor, dan telt

Access keurig dat aantal dossiers. Maar ik wil (beter zou graag willen) tellen de dossiers die afwijken. Ik heb al wat geprobeerd met <0 er in te zetten,maar helaas. Niets.

Dank, (denk dat ik wel heel simpel denk)

Risk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan