• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Velden met ongeldige waarde uitsluiten van de berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

essie vrede

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Hoi,

Ik heb een excel spreadsheet gemaakt waar van een aantal hoeken de gemiddelde hoek berekend wordt. Deze hoeken worden bepaald doordat ik bepaalde waarden invul. Het komt soms voor dat bepaalde waarden onbekend zijn. In zo'n geval vul ik een '-' in. Er kan dan dus geen hoek berekend worden. Ook de gemiddelde hoek kan dan niet meer berekend worden.
Ik wil nu graag dat de spreatsheet bijvoorbeeld het gemiddelde uitrekend van de velden A1 t/m A10 maar dat de velden waar geen geldige waarden in staan (doordat dit onbekend was) uitgesloten worden. Dus als de waarde van A7 onbekend is, wil ik dat de spreadsheet het gemiddelde uitrekend van A1 t/m A6 + A8 t/m A10.

Kan iemand mij hier misschien mee helpen?

Groetjes Esther

werkt =gemiddelde(A1:A10) dan niet ? als A7="" wordt die niet mee genomen !

Ik vermoed dat je dit bedoelt:

Code:
=GEMIDDELDE(ALS(A1:A10<>"";A1:A10))
Invoeren via Ctrl-Shift-Enter anders kun je een fout antwoord krijgen.

Bedankt voor jullie reacties :)

Ik heb het uiteindelijk toch iets anders opgelost, want mijn grootste probleem was dat ik (als ik geen waardes had) in de cellen waar de hoeken berekend werden het volgende kreeg: #WAARDE!
Ik heb dit niet zo goed omschreven in m'n vraag, sorry.

Maar ik heb ALS.FOUT gebruikt waardoor het veld dus leeg wordt als ik #WAARDE! heb. En die lege velden worden dan niet meegenomen.

Ik had m'n vraag iets beter moeten omschrijven..

Maar bedankt voor de reacties!

Bedankt voor jullie reacties :)

Ik heb het uiteindelijk toch iets anders opgelost, want mijn grootste probleem was dat ik (als ik geen waardes had) in de cellen waar de hoeken berekend werden het volgende kreeg: #WAARDE!
Ik heb dit niet zo goed omschreven in m'n vraag, sorry.

Maar ik heb ALS.FOUT gebruikt waardoor het veld dus leeg wordt als ik #WAARDE! heb. En die lege velden worden dan niet meegenomen.

Ik had m'n vraag iets beter moeten omschrijven..

Maar bedankt voor de reacties!

Het belangrijkste is is dat je vraag is opgelost.
Zou de vraag op opgelost willen zetten (knop rechtsonder).

Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan