velden naast elkaar uitlijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ellaatje

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2015
Hopelijk kan iemand helpen ...

Ik maakte een heel simpel rapportje. Weken van het jaar en per week de dagen ... Access plaatst de dagen onder elkaar. Ik wil de dagen naast elkaar.
Hoe doe ik dat?

Sleuren en Pleuren :D. Eigenlijk alleen slepen dus. In het ontwerpvenster dus van je rapport. Als je er een doorlopend rapport van hebt gemaakt zou ik ook de veldlabels naar een andere sectie verplaatsen. En dat doe je dan met Scheuren en Pleuren :)

velden naast elkaar

Bedankt voor je reactie.
Maar kan je iets specifieker zijn want ik ben maar een beginner. Hoe herken ik een doorlopend rapport.

Een rapport als zodanig is altijd doorlopend. Dit in tegenstelling tot een formulier waarin je dat specifiek moet aangeven. Maar als je naar de ontwerpweergave gaat, zie je allemaal secties, en al helemaal als je een basisrapport maakt met de wizard. In de Detailsectie staan de herhalende velden, die dus voor elk record terugkomen. Daar staan de velden die je moet verplaatsen. Daarboven heb je wellicht nog een koptekst staan (van een veld of een pagina) en daar zou ik dan de labels van de velden naar toe brengen. Anders worden die voor elk record (is week bij jou, neem ik aan) herhaald. En dat is niet zo fraai.
Zonder het rapport te zien kunnen we verder niet zoveel zeggen, dus post eventueel een voorbeeldje mee.

Ik zie trouwens dat je ook nieuw bent hier, dus nog van harte welkom :D.

Hoe kan ik de labels afzonderlijk verplaatsen? De labels wissen gaat eenvoudig en de velden verplaatsen maar enkel het veld verplaatsen lukt me niet. Het label gaat altijd mee.

Dit wil ik eigenlijk bekomen:

firma x

week1

maandag dinsdag woensdag donderdag vrijdag
26 jan 27 jan 28 jan 29 jan 30 jan

8 uur itemx itemy itemz

10 uur itemy itemz itemx itemy

Daarom noemde ik het ook 'scheuren en pleuren' :). Scheuren=Knippen, en Pleuren=Plakken. Dus je selecteert alleen het label, knipt dat en plakt dat in de andere sectie.

velden naast elkaar

Ik krijg het echt niet in orde.
Ik heb 2 printjes bijgevoegd zodat je kan zien tot waar ik ben.
Per week is prima, per dag is ook in orde enkel zouden ze naast elkaar moeten ipv onder elkaar.

Bijlagen

• ontwerpweergave.PNG
    ontwerpweergave.PNG
    12,3 KB · Weergaven: 25
  • rapport.PNG
    rapport.PNG
    11,7 KB · Weergaven: 25
Nu komt de aap uit de mouw :). Je hebt maar één tekstobject per veld. Dat krijg je nooit naast elkaar. Daarvoor moet je een andere gegevensbron maken. Ik zou zeggen: maak eerst een kruistabel waarin je de uren per dag uitsplitst met het veld [Dagnaam] als kolomkop, dan gaat het wel.

velden naast elkaar

Ik heb er gisteren aan gewerkt maar helaas ... Ik doe m'n best maar ik weet niet of het me zal lukken. Wordt vervolgd ...
Alvast bedankt voor je medewerking.

Ik zou zeggen: doe er een voorbeeldje bij, dat werkt voor ons ook een stuk makkelijker.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan