Velden optellen in formulier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saalk

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Goedenavond. Ik heb de vraag gelezen van roadrunner 007 en wilde dit ook proberen deze is zondag 30-01-2011 geplaats. Maar ik kom er niet uit ik heb de 3 velden voorzien van de code met gevolg dat ik iedere keer een melding over een marcro krijg.
Kunt u het mij misschien uitleggen hoe dat komt. Overigens weet ik niet waar ik precies moet reageren vandaar mijn nieuwe vraag.

BVB Hartelijk dank.

Bijlagen

Typisch gevalletje van de klok horen luiden, maar de klepel niet zien... De formule die je hebt getypt klopt op zich wel, maar ik schreef bij roadrunner dat de formule moest worden gemaakt bij de gebeurtenis <Na bijwerken>. Jij hebt hem gemaakt i.p.v. de gebeurtenis. Dus: de formule knippen (je hebt 'm straks nodig) en daarna op de knop met de drie puntjes klikken, en een Gebeurtenis maken. Daar plak je vervolgens de formule.
Je krijgt dan iets als:

Code:
Private Sub Veld1_AfterUpdate()
     Me.txtTotaalPrijs=Me.Veld1+Me.Veld2+Me.Veld3
End Sub

Typisch gevalletje van de klok horen luiden, maar de klepel niet zien... De formule die je hebt getypt klopt op zich wel, maar ik schreef bij roadrunner dat de formule moest worden gemaakt bij de gebeurtenis <Na bijwerken>. Jij hebt hem gemaakt i.p.v. de gebeurtenis. Dus: de formule knippen (je hebt 'm straks nodig) en daarna op de knop met de drie puntjes klikken, en een Gebeurtenis maken. Daar plak je vervolgens de formule.
Je krijgt dan iets als:

Code:
Private Sub Veld1_AfterUpdate()
     Me.txtTotaalPrijs=Me.Veld1+Me.Veld2+Me.Veld3
End Sub

Ik heb het begrepen en het is gelukt.
Mijn Hartelijke dank voor u snelle reactie.
Groet Klaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan