velden uit 2 verschillende tabellen automatisch in een andere tabel plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mithon

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
ik heb een database waarbij ik gebruik maak van 2 tabellen (boeren en melkrijders)
nu wil ik dat uit die 2 tabellen automatisch de volgende gegevens in de tabel logins worden gezet namelijk login, pass en groep.
weet iemand of dit mogelijk is en zo ja hoe?

b.v.d.

Gegevens uit 2 tabellen halen

De vraag is niet helemaal duidelijk, maar ik zou denken dat dit op te lossen is door een tabelmaakquery te ontwerpen. Probeer het eens.
Kijk ook eens op de pagina Tips van de site access-excel-praktijkoplossingen.nl om ideeën op te doen.

nou mijn probleem is het volgende:
ik heb 3 tabellen namelijk
1. Boeren (groep 1)
2. Melkrijders (groep 2)
3. logins

ik wil in tabel logins 3 velden hebben vanuit melkrijders en boeren namelijk:
veld login
veld pass
en veld groep

en zodra er een nieuwe boer/melkrijder wordt gemaakt moet die ook automatisch weer in tabel logins gezet worden.

ik hoop dat dit een beetje duidelijker is.

Gegevens uit 2 tabellen halen

De tabel tblBoeren en de tabel tblMelkrijders bevatten dus allebei de volgende velden: Login, Pass en Groep. Om in de tabel tblLogins te kunnen verwijzen naar de velden in die tabellen moet je een zgn. primaire sleutel maken, b.v. Boer_ID en Melkrijder_ID. Deze neem je als vreemde sleutel op in de tabel tblLogins. Als je de wizard Opzoeken gebruikt bij het tabelontwerp van tblLogin wordt de relatie vanzelf gelegd. In een query kun je vervolgens de velden bij elkaar brengen. Je vindt een voorbeeld hiervan op de pagina Access voorbeelden op de site access-excel-praktijkoplossingen.nl.
Eigenlijk moet je eerst een degelijk ontwerp maken van de tabellen (normaliseren). Ga uit van het eindresultaat en kies van daaruit de juiste velden in de benodigde tabellen. Leg ook de juiste relatie.

oke, ik denk dat het wel moet lukken zo.
bedankt voor je hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan