hoi iedereen,
heb problemen met volgende knop:
het is de bedoeling dat, via VBA, het record pas wordt opgeslagen wanneer bepaalde velden zijn ingevuld.
maw.
wanneer het veld "HeenenweerSoort" op 1 staat moet het veld "aankomst" zijn ingevuld. Wanneer dit niet zo is zou er een vermelding moeten verschijnen: "Verplichte velden zijn niet ingevuld"
wanneer het veld "HeenenweerSoort" op 2 staat moeten dan weer de velden "tijdstip" en "cc" ingevuld worden. indien niet opnieuw de vermelding: "Verplichte velden zijn niet ingevuld"
enz...
Pas als er voldaan is mag er via een knop naar een volgend record gegaan worden.
Wie zou mij kunnen helpen? TOA
De code die niet werkt:
heb problemen met volgende knop:
het is de bedoeling dat, via VBA, het record pas wordt opgeslagen wanneer bepaalde velden zijn ingevuld.
maw.
wanneer het veld "HeenenweerSoort" op 1 staat moet het veld "aankomst" zijn ingevuld. Wanneer dit niet zo is zou er een vermelding moeten verschijnen: "Verplichte velden zijn niet ingevuld"
wanneer het veld "HeenenweerSoort" op 2 staat moeten dan weer de velden "tijdstip" en "cc" ingevuld worden. indien niet opnieuw de vermelding: "Verplichte velden zijn niet ingevuld"
enz...
Pas als er voldaan is mag er via een knop naar een volgend record gegaan worden.
Wie zou mij kunnen helpen? TOA
De code die niet werkt:
Code:
Private Sub Knop105_Click()
If Me.HeenenweerSoort = 1 And IsNull([Aankomst]) Then
MsgBox "Verplichte velden zijn niet ingevuld"
Else
If Me.HeenenweerSoort = 2 And IsNull([Tijdstip]) Or Me.HeenenweerSoort = 2 And IsNull([Cc]) Then
Else
If Me.HeenenweerSoort = 3 Or 7 And IsNull([Tijdstip]) Or Me.HeenenweerSoort = 3 Or 7 And IsNull([Gram]) Then
Else
If Me.HeenenweerSoort = 4 Or 8 And IsNull([Tijdstip]) Or Me.HeenenweerSoort = 4 Or 8 And IsNull([Keuzelijst45]) Then
Else
If Me.HeenenweerSoort = 5 Or 6 Or 14 And IsNull([Tijdstip]) Then
Else
If Me.HeenenweerSoort = 9 And IsNull([Tijdstip]) Or Me.HeenenweerSoort = 9 And IsNull([Nota]) Then
Else
If Me.HeenenweerSoort = 10 And IsNull([Tijdstip]) Or Me.HeenenweerSoort = 10 And IsNull([Spelen]) Then
Else
If Me.HeenenweerSoort = 11 And IsNull([Tijdstip]) Or Me.HeenenweerSoort = 11 And IsNull([Koorts]) Then
Else
If Me.HeenenweerSoort = 12 And IsNull([Tijdstip]) Or Me.HeenenweerSoort = 12 And IsNull([Nota]) Then
Else
If Me.HeenenweerSoort = 13 And IsNull([Vertrek]) Then
Else
DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
Me.Aankomst.Enabled = False
Me.Vertrek.Enabled = False
Me.Tijdstip.Enabled = False
Me.Cc.Enabled = False
Me.Gram.Enabled = False
Me.Keuzelijst45.Enabled = False