• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Velden verwangen door verwijzing icm draaitabel ophalen bij OLAP-kubus

Status
Niet open voor verdere reacties.

logkroon

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Ik werk vaak met de functie draaitabel ophalen, waarbij ik vervolgens in de formule delen vervang door een celverwijzing.
Bijvoorbeeld originele formule: =DRAAITABEL.OPHALEN("Omvang";$A$1;"Type";"Studiekosten";"Wie";"M&O";"Type2";"Kosten")
Aangepaste formule: =DRAAITABEL.OPHALEN("Omvang";$A$1;"Type";"Studiekosten";"Wie";$B1;"Type2";"Kosten")
Nu kan ik de formule gewoon doortrekken ipv dat ik hem elke keer opnieuw maak. Dit werkt prima.

Nu wilde ik hetzelfde doen obv een OLAP-draaitabel, dit lukt echter niet. Ik krijg als resultaat #VERW.
Het gaat om de volgende formule: =DRAAITABEL.OPHALEN("[Measures].[Teller - VEW Overzicht Aanmeldingen Met Verleden Per Week]";Totaal!$A$10;"[VEW Overzicht Aanmeldingen Met Verleden Per Week].[Aanmeldstatus]";"[VEW Overzicht Aanmeldingen Met Verleden Per Week].[Aanmeldstatus].&[Definitief]";"[VEW Overzicht Aanmeldingen Met Verleden Per Week].[Week Foto]";"[VEW Overzicht Aanmeldingen Met Verleden Per Week].[Week Foto].&[1-22]";"[VEW Overzicht Aanmeldingen Met Verleden Per Week].[Opleidingsvorm]";"[VEW Overzicht Aanmeldingen Met Verleden Per Week].[Opleidingsvorm].&[Voltijd]";"[VEW Overzicht Aanmeldingen Met Verleden Per Week].[Opleidingsnaam]";"[VEW Overzicht Aanmeldingen Met Verleden Per Week].[Opleidingsnaam].&[Bedrijfskunde MER]";"[VEW Overzicht Aanmeldingen Met Verleden Per Week].[Instroomjaar]";"[VEW Overzicht Aanmeldingen Met Verleden Per Week].[Instroomjaar].&[1]")

Ik heb [1] proberen te vervangen door [B1] | B1 | "B1" | ["B1"] en in al deze gevallen krijg ik als resultaat #VERW

Iemand een gouden tip?

Een query op en olap-kubus is iets anders dan een query op een exceldraaitabel. Al lijkt de syntax mij wel goed. Werk je met powerpivot?
De 1 zit in de dimensie Instroomjaar denk ik. Misschien moet je de alias meegeven?

Kun je
"[VEW Overzicht Aanmeldingen Met Verleden Per Week].[Instroomjaar].&[1]"
aanpassen naar:
"[VEW Overzicht Aanmeldingen Met Verleden Per Week].[Instroomjaar].&" & "[1]" of iets dergelijks?
Misschien moet je de [1] veranderen in Blad1!B1 of zo?

Richard

Dat moet zijn: [Instroomjaar].[" & B1 & "]")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan