velden zichtbaar output

Status
Niet open voor verdere reacties.

kohltje

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2010
Beste colega's,

ik wil in access een box maken waarin ik 1 tabel inlaad met 30 kollomen als ODBC om vervolgens achter elk veld een Ja/Nee kollom te plaatsen. Vervolgens moet de Ja/Nee aangeven welk veld er in de excell export moet worden meegenomen dat links of rechts ervan staat.

is dit mogelijk en zo ja hoe?

Dank!

Je zult met box geen doos bedoelen, maar wat wel? Geen idee... Ik neem aan dat je één ODBC tabel hebt met 30 velden, en niet 1 tabel met 30 aparte ODBC velden, want dat kan niet; een ODBC koppeling maak je met tabellen. Volgende onduidelijkheid: die Ja/Nee velden, staan die in de ODBC tabel? En op basis waarvan wil je dan bepalen of een veld moet worden meegenomen in de export, en of het 'links of rechts' staat? Dat laatste is dus de mooiste vaagheid wat mij betreft :)

Je zult met box geen doos bedoelen, maar wat wel? Geen idee... Ik neem aan dat je één ODBC tabel hebt met 30 velden, en niet 1 tabel met 30 aparte ODBC velden, want dat kan niet; een ODBC koppeling maak je met tabellen. Volgende onduidelijkheid: die Ja/Nee velden, staan die in de ODBC tabel? En op basis waarvan wil je dan bepalen of een veld moet worden meegenomen in de export, en of het 'links of rechts' staat? Dat laatste is dus de mooiste vaagheid wat mij betreft :)

Whahaha... Sorry OCTA ;-)

Nou:

Ik heb via ODBC 1 tabel ingelezen die 30 kol. bevat. Nu heb ik zelf hier 30 velden aan toegevoegd met als veld eigenschap Ja/Nee optie in plaats van tekst of numeriek. Het Ja/Nee veld staat achter elke kollom dat ik via de ODBC heb overgehaald. Dit met de bedoeling dat als ik begin met aanvinken ik 1 tabel krijg met 60 kollomen (30 ODBC en 30 eigen Ja/Nee) die als volgt moeten acteren.

stel dat in kollom 1 (naam) van de ODBC de velden Piet - Wim - Klaas staan. in de kollom ernaast krijg je een Ja/Nee optie. Nu even een voorbeeld:

Piet | Nee
Wim | Ja
Klaas | Ja

Nu wil ik dat alleen de opties in een excell export worden meegenomen waarvan de waarde Ja is en anders moet hij niet worden meegenomen.
Waardoor de export in excell er zo komt uit te zien:

Wim
Klaas

En Octa, als er vragen zijn... Hoor ik het graag :-D

Ik neem mijn petje voor je af, want jij kunt blijkbaar gekoppelde tabellen aanpassen? Dat is volgens mij onmogelijk... Ik kan althans in een gekoppelde tabel niet één, laat staan 30 velden toevoegen! Dus je doet volgens mij toch iets anders in een tabel, die dan ook vermoed ik niet gekoppeld is. Wellicht dat je een tabel hebt geïmporteerd, die uit een ODBC koppeling komt.
Voor je export maakt het overigens allemaal niet zoveel uit; maak een query waarin je selecteert op de Ja/Nee velden. Wil je een export waarvan de geselecteerde records voldoen aan alle selectievakjes, dan zet je alle criteria in dezelfde regel. Wil je een OF variant, zet dan elk criterium in een eigen regel.
Gebruik vervolgens de query voor de Export.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan