Velden zoeken d.m.v. inhoud tekstbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Beste,

Ik heb een tabel met o.a. een kolom artikel. ik heb ook een formulier waar ik d.m.v. een tekstvak een artikel kan opzoeken. Op zich werkt dit allemaal wel, maar nu wil k graag het volgende bereiken. Ik zou graag zien dat ik niet de hele omschrijving dien in te voeren maar dat een gedeelte aan tekens volstaat.
Voorbeeld: artikel: Lager 6002 2Z/C2 E-2RSHTN9
Nu heb ik ten aanzien van lager 6002 meerdere soorten, ik zou graag willen dat ik dan alleen 6002 in hoef te voeren en dat dan alle verschillend 6002 lagers getoond worden. Hoe kan ik dat het beste doen? Ik heb uiteraard een overzicht van tig lagers.

Groeten,
Abel Visscher

Een query maken waarin je bij de criteria voor de omschrijving like "*6002*" invult

Beste Rene,

Nu heb ik nog nooit zoiets gedaan, maar als ik het goed begrijp moet ik dan bij een andere zoek opdracht weer een query aanmaken? Dat lijkt mij wel wat omslachtig.

Groeten,
Abel Visscher

Uiteraard niet. In de query kun je ook parameters gebruiken, bijvoorbeeld
Like "*" & [Geef zoekterm] & "*"
Zie bijlage

In het db scherm even naar queries gaan en dan QRY_Zoeken uitvoeren (dubbelklikken)

Bijlagen

Beste Rene,

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik snap de werking van uw oplossing dat is voor mij al heel wat. Maar nu wil ik het graag in een formulier plaatsen, hoe doe ik dat dan?
Zie bijlage.

Groeten,
Abel Visscher

Bijlagen

Beste Abel,
Hier zijn meerdere manieren voor, ik ben maar verder gegaan met de filter die er al in stond.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan