velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

member

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2005
beste,
ik heb volgende vraagje :
in een worddocument (word2002) heb ik bovenaan een vervolgkeuzelijst uit de werkbalk formulieren staan.
In de lijst kan ik "Dhr", "Mevr",... kiezen.
Deze aanspreektitel kies ik om mijn adres te vervolledigen
bv Aan "Dhr" Helpmij....

nu wil ik dat op bepaalde plaatsen in mijn document tekstdelen worden aangepast in functie van de keuze die in de vervolgkeuzelijst werd gemaakt. Koos ik "Dhr" dan wil ik dat op bepaalde plaatsen een veld wordt ingevuld waar "meneer" staat, selecteerde ik "Mevr"in de vervolgkeuzelijst dan moet dit "mevrouw" zijn.

Ik heb wat zitten proberen met het veld "If" maar geraak er niet aan uit.

Nu pas ik dit telkens manueel aan maar denk niet dat dit de goeie manier van werken is.
Wie helpt mij op de goede weg ? ik ben benieuwd.
dank

Als je dubbelklikt op de keuzelijst zie je in het dialoogvenster de naam van een bladwijzer. Standaard het die 'Vervolgkeuzelijst1' of zoiets. Vervang deze naam door een makkelijke naam, bijv. 'bwDhrMevr'.

Nu kun je op elk willekeurige plek in het document naar deze bladwijzer verwijzen, en dus naar de keuze die in de lijst is gemaakt. Daarvoor gebruik je het veld REF.
1. Gebruik de toetscombinatie Ctrl+F9.
2. Typ tussen de accolades:
REF bwDhrMevr
dat is dus de veldcode en de naam van de bladwijzer/keuzelijst.

Bekijk het resultaat in het Afdrukvoorbeeld.

bedankt

dit zocht ik...

toch nog dit.
wel vreemd dat het veld pas wordt aangepast bij een afdrukvoorbeeld en niet onmiddellijk na het wijzigen van de bladwijzer..
kun je ergens instellen dat die onmiddellijk moet bijgewerkt worden ?

Laatst bewerkt:
Oeps, blijkbaar veel te vroeg geroepen...

die verwijzing lukt maken lukt me wel, maar ik wil meer..

wat ik nodig heb is het volgende :

als ik in de keuzelijst "mevrouw" kies moet er op de plaats van de keuzelijst natuurlijk mevrouw komen maar moet in de tekst een zin worden aangevuld afhankelijk van de keuze bv: "beste buurvrouw", kies ik "Dhr" in de keuzelijst dan komt op de plaats van de keuzelijst "Dhr" te staan en staat in de tekst "beste buurman".

begrijp je ? de verwijzig is andere tekst dan deze die in de vervolgkeuzelijst staat.

ik dacht met {if {REF bladwijzer1}='mevr' 'Beste buurvrouw' 'Beste buurman'} de klus te klaren maar dit lukt me niet

Laatst bewerkt:
Ja, een dergelijke wens komt uit de vorige voor...

1. Het woord 'Beste' moet je niet in de formule opnemen. Komt per slot in beide delen voor. Dus 'Beste {IF...}'.

2. Structuur ziet er goed uit. Misschien dubbele aanhalingstekens.

Bijgaand werkend voorbeeld.

Bijlagen

Mooi, dit was het wat ik zocht.. bedankt !
wellicht zat het foutje in het type aanhalingstekens die ik gebruik

Toch wel vervelend dat die velden niet automatisch worden aangepast en dat de vervolgkeuze lijst als dropdownbox worden weergegeven bij afdrukvoorbeeld.

Lap !
als dat niet interessant is ? Bedankt voor de link ! ga ik zeker doornemen, ziet er alvast zeer duidelijk, zeer gebruiksvriendelijk en zeer gestructureerd uit.

Voor onmiddellijk bijwerken zou je een macro toe kunnen voegen die printvoorbeeld oproept en meteen weer sluit.
Deze macro koppel je aan de vervolgkeuzelijst bij veld verlaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan