Veldinhoud verwijderen d.m.v. selectievakje

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuwertie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Hallo,

Mijn database:
Ik heb een uitleen formulier. In de database staan standaard de namen van gereedschappen en de codes. Dus ik zoek (formulierlijst) een gereedschap op die ik uit ga lenen.
Enige wat ik in het forumulier "moet" typen bij uitleen is mijn eigen naam, naam van de gebruiker en de datum van die dag. Ook heb ik een selectievakje (ja/nee) "uitgeleend?" aan toegevoegd om de voorraad bij te kunnen houden. Ook heb ik dat gedaan om het volgende te kunnen doen.
Dus wat ik wil is dat wanneer de gebruiker (werknemer) het gereedschap terugbrengt, moet ik alleen dat selectievakje afvinken om de velden: eigen naam (verstrekker), gebruiker en datum leeg te krijgen.
Formulier: uitleen.JPG
Dus aanvinken bij uitleen en afvinken wanneer het terug is. Zodat de velden weer schoon zijn en de voorraad weer klopt.
Zelf kan ik bijna niet omgaan met VBA. Op internet heb ik ook zitten zoeken maar ik snap niet hoe het moet.

Ik hoop dat zoiets mogelijk is en iemand mij hiermee kan helpen.

Uiteraard is het mogelijk, en zelfs vrij eenvoudig.
Bij de gebeurtenis <Na bijwerken> van het selectievakje maak je een VBA code die de tekstvakken weer leeg maakt, en bijvoorbeeld ook het vakje [Datum Retour] vult met de huidige datum. Dus iets als:

Code:
Private Sub Uitgeleend_AfterUpdate()
    If Me.Uitgeleend = 0 Then
        Me.tekstvak1 = ""
        Me.tekstvak2 = ""
        Me.DatumRetour = Date
    End If
End Sub

Oh dit is niet eens een moeilijk VBA taal.
Als ik het zo zie begrijp ik het helemaal.

Bedankt voor je hulp Octafish!

Mega Honourable Senior Member!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan