Veldtype 'bijlage' vanuit query in subformulier weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

nwametze

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Ik heb een formulier met meerdere tabbladen (persoonsgegevens, opleidingen, functie) en ook een tabblad documenten.
In het tabblad opleidingen is het me in een subformulier gelukt om dmv een query enkel de opleidingen te laten zien welke de op het hoofdformulier actieve persoon gevolgd heeft.

Volgende stap is om in het tabblad documenten hetzelfde te maken, dus enkel de documenten die betrekking hebben op de persoon welke in het hoofdforumulier actief is. Eitje zou je zeggen, gewoon weer een query met de juiste velden en vervolgens een subformulier in het tabblad documenten met daarin de uitkomst van de query.

Dat dacht ik ook, echter...
De query maken gaat prima, laat ook netjes enkel de documenten van de actieve persoon zien.
Op het moment dat ik dan een subformulier aanmaak en de juiste query als basis kies, moet ik vervolgens de velden kiezen die ik in het subformulier wil opnemen. Dat gaat goed, totdat het veld bijlage in zicht komt.
In de query is dit 1 veld met genest 3 waarden bijvoorbeeld veldnaam paspoort dan krijg je (paspoort.filedata, paspoort.filename, paspoort.fileflag), je werkt echter enkel met het veld paspoort in de query.
In het subformulier kan ik echter niet het veld paspoort kiezen, maar alleen uit (paspoort.filedata, paspoort.fileflags paspoort.filename, paspoort.filetimestam, paspoort.filetype, paspoort.fileurl). Op het moment dat ik een van deze velden, alle velden of een combinatie van deze velden in het subformulier opneem, levert dit niet het gewenste resultaat, ik kan het bestand niet openen (sterker nog, ik kan in het subformulier niks aanklikken om het bestand te openen).

Ik heb ook op google gezocht en iemand gevonden met hetzelfde probleem, ik wordt daar echter niet wijs uit de aangedragen oplossing. Wellicht dat iemand hier mij verder kan helpen?

Ik zou zeggen: post een voorbeeldje, dan kunnen we eens kijken. Zelf loop ik met een grote boog om dit soort velden heen, o.a. omdat ze de db veel te snel veel te groot maken. Ik werk liever met tekstuele padverwijzingen naar de bestanden.

Uiteindelijk is het wel gelukt. Scheelt soms best wel om iets even een paar dagen te laten liggen en er dan weer met een frisse blik naar te kijken :)
Door het subformulier eerst te maken als een 'gewoon' formulier (dus niet met de functie subformulier) en dit 'gewone' formulier vervolgens als subformulier in het hoofdformulier te plaatsten werkt het wel. Blijkbaar ondersteunt de functie in access waarmee je met de wizzard een subformulier maakt het gegevenstype bijlage (nog) niet (helemaal).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan