vele vragen over Frontpage icm WSFTP95

• Onderwerp starter Onderwerp starter hiao
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hiao

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
hier een leek :)
via mijn provider heb ik opslagruimte beschikbaar om een website te bouwen echter zal dit wel gaan via Frontpage > WSFTP 95.

het is mij niet helemaal duidelijk maar krijg je met bovenstaande gegevens iedere soort website gebouwt of krijg je er een rechttoe rechtaan website mee.

ik wil een website bouwen met no limits en die aan al mijn wensen voldoet. kan dit met de bovenste programma's?

ik hoor het graag. ondertussen ga ik op dit forum verder neuzen.

het nadeel van dit soort programma's is dat ze 'onder de kap' altijd zelf code toevoegen en ook bepaalde eigenschappen automatisch instellen. het is weliswaar een nuttig programma, maar als je echt een no limit site wilt bouwen moet je met kladblok aan de gang en alles d.m.v. broncode gaan uitwerken.

bedankt voor je reactie.
ik heb op dit moment een site op come2me maar wil een prachtig site gaan maken :D zonder reclame.

ik wil niet met codes gaan werken, maar toch met de opslagruimte van mijn provider... is dat mogelijk, zijn er nog andere opties?

dus als ik jouw antwoord zwart/wit lees kan ik geen website bouwen met Frontpage > WSFTP 95 zonder codes?!

jawel hoor, dat kan juist wel met frontpage. maar het probleem is dat je niet erg in detail kan treden. als je het met code maakt kan je alles veel preciezer en mooier maken en beperk je je niet tot de functies van het programma frontpage.

echter kan je met frontpage/dreamweaver prima sites maken hoor, zonder reclame, en deze vervolgens uploaden naar de opslagruimte van je provider. geen probleem.

Ehm, met FrontPage kan je geen prima sites maken (tenzij je alleen het code-venster gebruikt). :confused:
FrontPage was altijd al slecht (vanwege de mismaakte "onder de kap" codes: niet volgens de standaarden en vaak alleen een goed resultaat in Internet Explorer, niet in andere browsers). FP is ook zwaar verouderd, wordt door de maker Microsoft de laatste jaren niet meer ondersteund, en ook afgeraden.
- Niet aan beginnen!

Voor een betere (gratis) webeditor kun je terecht bij KompoZer.
Ook KompoZer heeft zowel een "normaal" venster waar je via het menu en met knoppen dingen op kunt instellen (zo ongeveer als met Word) als een code-venster (waar je onder water zelf dingen in de code kunt maken). Tussen die twee kan je wisselen als dat nodig is.

In principe kan je daar heel goed een "website-met-no-limits" mee maken, net zoals met Kladblok of het betere Notepad++.
Maar ik ben een beetje bang dat de limits gaan worden:
ik wil niet met codes gaan werken

Wil je een no-limits site maken, dan zal je er niet aan ontkomen om toch "iets" (=vrij veel!) van de talen html, css, javascript en php te leren. Websites bouwen is een vak, en daarvoor is vakkennis nodig!
Een aardig begin is deze www.web-garden.be/cursus-html/cursus-html

Een andere manier is, om een al bestaand systeem te nemen, zoals Wordpress of Joomla (zitten vaak al voor-geïnstalleerd bij providers, even informeren of dat bij jou het geval is). Die hebben al honderden / duizenden voorgebakken "templates" (sjablonen) voor een mooie opmaak. En ook talloze "plug-ins" (invoegtoepassingen) voor allerlei snufjes.

Met vriendelijke groet,
CSShunter
_________
PS: Allerlei "webbuilders" die zeggen dat je de prachtigste sites zonder enige html-kennis kunt fabrieken, beloven meer dan ze waar kunnen maken. En ook voor dure ontwerp-programma's als Dreamweaver is kennis van html, css enz. nodig om ze goed te kunnen gebruiken (en zo nodig te corrigeren in de broncode).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan