Vemelding bij "Software" niet verwijderbaar!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buddy61

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2001
Ik heb van XP een 2-tal programma's "ge-uninstalled" via het de uninstal van deze programma's zelf.
Maar in Windows-XP staat bij "Software" deze twee nog wel vermeld maar krijg deze vermelding niet weg.
Wie weet wat ik moet doen om deze vermelding te verwijderen?

Bedankt!

Heb je daarna al opnieuw opgestart?

Als het nog niet weg is, probeer het dan nog een keer vanuit de veilige modus.

Ja ik heb opnieuw opgestart!
Als ik bij "Software" de vermelding wil verwijderen met de knop "Verwijderen" kan XP het uninstal-program niet vinden, logisch want ik heb het programma verwijderd.

Laatst bewerkt:
Probeer het eens via het register

Oude vermeldingen verwijderen

Zelfs al volg je de voorgeschreven manier om programma's te verwijderen (via Configuratiescherm / Software) soms blijft het bewuste programma gewoon in het venster Geïnstalleerde programma's staan. Ook als je het programma daarna nogmaals wilt verwijderen met de knop Programma's wijzigen of verwijderen, krijg je steevast de melding dat het programma niet langer meer bestaat. Erg vervelend dus.

U kunt deze spookmeldingen alsnog vanuit het register verwijderen: ga naar de Register Editor (via Uitvoeren, en typ regedit). Selecteer de map HKEY_LOCAL_MACHlNE \ SOFTWARE \Microsoft \ Windows \ CurentVersion \ Uninstall. Met een klik op het plusje krijgt u de hele lijst te zien. Zoek hier de naam van het betreffend programma en verwijder de betreffende melding. Wanneer u nu het register sluit, zal de spookmelding verdwenen zijn.

Bron: http://www.digiweetjes.com/Besturing/WinAlgemeen/WinAlgemeen39.html

Uiteraard alleen verwijderen als je zeker van je zaak bent.;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan