Venster bij bestanden downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard1970

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Beste forummers,

Bij het downloaden van zip-bestanden kreeg ik telkens een venster met de vraag of ik het bestand wilde openen of opslaan. Ik heb als test gisteren op dat venster een vierkantje aangevinkt en nu begint het downloaden direct naar een tijdelijke map terwijl ik juist het gezipte bestand wil opslaan.
Ik heb bij de Instellingen > Beveiliging het niveau al meerdere keren aangepast, maar het helpt niet. Ook heb ik bij Extra > Internet-opties > Beveiliging > Aangepast niveau gekeken naar Downloaden. Volgens de helpfile moet ik daar bij "Automatisch vragen voor ..." kunnen kiezen voor Inschakelen - Uitschakelen en Vragen. Deze laatste optie heb ik niet.
Wat nu?

Richard

Als ik op een download-link heb geklikt (wat voor soort bestand het is maakt niets uit) krijg ik eerst dit venster:

download1vm7.jpg

Ik klik vervolgens altijd op opslaan. Daarna moet ik in een zoekvenster opgeven in welke map het bestand moet komen.
Daarna komt dit venster te voorschijn:

downloadcx7.jpg

Als je een vinkje wat je in dit venster hebt gezet, weer wilt verwijderen, zoek dan een (erg) groot downloadbestand op. Hoe groot, hangt af van je downloadsnelheid. Is die hoog, zoek dan een bestand van een paar honderd Mb. Het venster blijft dan lang genoeg staan om dat vinkje weer weg te halen.
Druk daarna op annuleren, tenzij je dat downloadbestand wél wilt hebben.

Laatst bewerkt:
Beste Boeing 737

Bedankt voor je antwoord, maar dat was me duidelijk. Bij het downloaden van .exe-bestanden krijg ik dat venster ook. Maar als ik een zip-file wil downloaden begint de explorer gelijk. Ik krijg het venster niet meer terug waarin ik kan aangeven dat ik de zip-file wil opslaan.

Richard

Internet Explorer, Extra, Internetopties, tabblad Beveiliging, klikken op Aangepast niveau. Naar beneden scrollen tot aan de browser- en download-instellingen.

Zo slim was ik al :-)
Maar dat helpt niet. De optie 'Vragen' zit er niet tussen.

Toepassingen en onbeveiligde bestanden starten,

Vragen (aanbevolen).

'k Zal vanavond eens kijken.
Voor zover: Bedankt.

Richard

mmmm, 'k snap er niks van. Die opties heb ik niet eens. Ik werk met IE 6
'k Heb alle cookies en tijdelijke internetbestanden ook al verwijderd, maar dat hielp ook niet.

Richard

Je hebt helemaal geen tabblad Beveiliging? (Ik kan het me niet exact meer herinneren. :confused: )

Laatst bewerkt:
Beste B,

Jawel. Via Extra > Internet-opties > tabblad Beveiliging > Het Internet - aangepast niveau kom ik bij. Zie bijlage.
Daar staan niet de opties die jij voorstelde.
Ik werk met IE 6. Jij niet?

Richard

Bijlagen

• beveiliging IE 6.JPG
    beveiliging IE 6.JPG
    35 KB · Weergaven: 24
Ik had ook hetzelfde probleem, had dus even op google gezocht en vond een mogelijk antwoord op je vraag (dit heeft het probleem bij mij wel gefixed)

Deze computer> extra> mapopties > tabblad bestandstypen> selecteer een bestandstype, dus een zip file bijvoorbeeld > geavanceerd > en vink de checkbox met
"Openen na downloaden bevestigen" ->ok->toepassen.

Hoop dat dit misschien helpt :)

mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan