Vensterpositie en grootte locken

Status
Niet open voor verdere reacties.

haaswijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Hallo,

ik heb een webpagina gemaakt voor offline gebruik. Nu is het eigenlijk meer een soort toolbar.. het is me al gelukt om zelf een positie te definieren als hij wordt geladen (linksboven in het beeldscherm), en ook de hoogte en breedte van de pagina (bij mij laadt hij in 1024 x 95). Dit heb ik gebruik in de <BODY> tag:

<body onload="moveTo(0,0); resizeTo(window.screen.width,95)" style="overflow:hidden">

Maar is er ook een manier om bij het laden van de pagina de positie van het venster te 'locken'? Dus dat slepen / verplaatsen niet meer mogelijk is? En als tweede zou ik graag willen dat de grootte van de pagina niet kan worden aangepast. Zoiets als resizable=no, maar hoe werkt dat?

Hallo,

ik heb een webpagina gemaakt voor offline gebruik. Nu is het eigenlijk meer een soort toolbar.. het is me al gelukt om zelf een positie te definieren als hij wordt geladen (linksboven in het beeldscherm), en ook de hoogte en breedte van de pagina (bij mij laadt hij in 1024 x 95). Dit heb ik gebruik in de <BODY> tag:

<body onload="moveTo(0,0); resizeTo(window.screen.width,95)" style="overflow:hidden">

Maar is er ook een manier om bij het laden van de pagina de positie van het venster te 'locken'? Dus dat slepen / verplaatsen niet meer mogelijk is? En als tweede zou ik graag willen dat de grootte van de pagina niet kan worden aangepast. Zoiets als resizable=no, maar hoe werkt dat?

Een simpele oplossing zou zijn gewoon bij eventuele move acties de pagina automatisch terug te zetten op standaard locatie.. Maar ik ga ok ff zoeken of dat het mogelijk is.

Grts,
Josvds

@Josvds: ik heb ook gezocht maar niets kunnen vinden over automatisch terugzetten :(

Heb jij al iets gevonden?

@Josvds: ik heb ook gezocht maar niets kunnen vinden over automatisch terugzetten :(

Heb jij al iets gevonden?

Nee, sorry krijg niet echt iets gevonden.
Denk ook niet dat dat iets is wat je kan bepalen vanuit je browser zelf..

Okee, in ieder geval bedankt voor het zoeken!

Iemand anders een idee...?

Met hyperlinks (naar bijv. popups) lukt het inderdaad wel. Maar dit werkt niet wanneer ik het HTML-bestand via de harde schijf open. Het lijkt wel alsof daar geen opties voor zijn als resizable=no etc.

Ik heb dus een soort onload attribuut nodig die wordt uitgevoerd bij het lokaal laden van de pagina..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan