Vensters maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

k l a a s

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
hallo,
ik wil graag een venster maken voor windows dat zich automatisch opstart, en waar ik de tekst van kan bepalen. Ik heb geen iedee hoe dat moet dus weer ik ook niet waar ik mijn vraag moest plaatsen.

bvd

Waar is het voor? En als het is wat ik denk dan denk ik dat ik jou wel kan helpen met een Visual Basic scriptje. Daarvoor hoef je alleen maar Visual Basic 2010 Express edition te installeren en even een seintje te geven, en dan geef ik jou de codes daarvoor (met daarbij uitleg als je dat graag wilt). Visual Basic is voor beginners een prima programmeertaal, en daarom ook makkelijk te begrijpen.

Veel succes, en ik hoor het nog wel!

mr32 :cool:

oke...
maar moet je dan ook met codes werken of is het meer een gamemaker idee?
misschien download ik het morgen of later want ik wil eerst ff mijn pc resetten...

bedankt

@RMS123: Als je hem die tekst wil laten onthouden, moet er wel wat geprogrammeerd worden! Als je dat programmaatje vervolgens afsluit, is hij alles weer vergeten, en ik denk niet dat dat de bedoeling is...

En wat is er mis met een gewoon txt-document in de startupfolder plaatsen?

Niks, maar of dat ook echt fijn werkt weet ik niet. Ook zul je er niet veel programmeer kennis van opdoen ;)

vraagstelling is niet geheel duidelijk,
is het een vaste tekst of wil je de tekst elke keer weer veranderen...
dat maakt namelijk veel werk uit
wel veranderbaar: hta aplicatie (denk ik makkelijkst, is namelijk gewoon met word+beetje creatieviteit :p te maken)
niet veranderbaar: gewoon http://www.microsoft.com/express/downloads/ en op tekstvlak klikken...

Wel verander baar kan ook gewoon met Visual Basic hoor. Alleen is de vraag dan of je het in een tekst bestandje wilt opslaan, of als string; en dan niet zo één die na het afsluiten al weer vergeet wat erin stond, nee een vaste. Visual Studio geeft je daar de mogelijkheid voor, het zit alleen een beetje verstopt. En het kost niet zo heel veel meer codes (hooguit 2 à 3 lijntjes extra...)

vb ook ;), dus je kunt kiezen. Kijk eens op internet wat de mogelijkheden zijn!

ik denk dat dit zo wat lang gaat duren...
als ik tijd kan vrij maken maak ik of iemand anders wel een applicatietje...
zat te denken aan gewoon een met een txt file die je kan editen
wat vragen:
positie: denk midden?
grootte: gewoon iets van 800x600?
locked: min/maximize beschikbaar?
(Titel)
als je hierop antwoord kan iemand zo wat voor je maken, das maar 10 minuten werk, met opsturen enzo erbij...

Laatst bewerkt:
bedoel je dit?

ik heb wel eens zoiets gemaakt... is 't iets?
heb ik ooit gemaakt... ik hoor graag review...
kan alles voor je veranderen
kan mijn censuur eruit halen, of laten staan...:D

PS: not resizeable enzo... ff laten weten

oja vergeten te zeggen....
wat makkelijk kan zijn is dat ik erin een webpagina toon waarin de tekst staat, die jij gewoon upload op een gratis host, bv: 000webhost.com.
dan kun je de pagina online wijzigen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik ben even bezig geweest met Visual Studio en ik heb het volgende gemaakt: Hieronder staan de codes, en ik heb ook het complete project in een .zip bestandje bijgevoegd. Bekijk het eens, pas het aan, of ga zelf aan de slag!
Code:
Public Class melding

Private Sub btnOK_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles btnOK.Click
        'Slaat de gegevens op
        My.Settings.melding = txtBericht.Text()
        My.Settings.Save()
        Me.Close()
    End Sub

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        'Laad de instellingen in
        txtBericht.Text = My.Settings.melding()
        ckbAlleenLezen.Checked = My.Settings.alleenLezen()
    End Sub

Private Sub ckbAlleenLezen_CheckedChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ckbAlleenLezen.CheckedChanged
        'Kijkt of de checkbox is "checked" en past daarop de waarde ReadOnly van de textbox aan.
        If ckbAlleenLezen.Checked = True Then
            txtBericht.ReadOnly = True
            My.Settings.alleenLezen = True
        Else
            txtBericht.ReadOnly = False
            My.Settings.alleenLezen = False
        End If
    End Sub
End Class

Hierbij hoort een venster met de naam "melding", een textbox (multiline) met de naam "txtBericht", een checkbox met de naam "ckbAlleenLezen" en een knop met de naam "btnOK".

Verder moet je bij de "Project Settings" onder het tablad "Settings" de volgende gegevens invoeren:
Code:
melding - String - User - ...
alleenLezen - Boolean - User - ...

op de plaats van de puntjes mag niks komen te staan. Even een korte uitleg: een String is een value wat een waarde kan opslaan. In het geval van een string alle tekens. Een boolean kan alleen de waarde True of False onthouden.

Wat je net hebt ingesteld zijn de instellingen voor het programma die bewaard blijven bij het afsluiten van het programma. Erg handig dus!

Veel succes!

Als je trouwens verdere toelichting op iets wilt, zeg het maar! :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan