vensters op driekwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

hendricus

Verenigingslid
Lid geworden
4 mrt 2002
Dit zou eerder thuishoren in een rubriek fijntunen, maar goed...Een aantal XP vensters openen maar voor driekwart van het scherm. Het gaat met name om Verkenner, Configuratiescherm en een stel onderdelen daarvan en favorieten. Bij het openen van vensters in IE heb ik nergens last van, die openen altijd schermvullend.
Waar bevind zich de knop om deze instelling te veranderen of is er een truukje voor? Wie weet raad?
Zoeken in Helpmij levert alleen posts op die gaan over dit probleempje in IE.

Je zou toch denken dat slepen met de muis naar schermgrootte moet helpen, schermpje in OE is ook zo te 'regelen,' net als IE-vensters, dus ook hier niet de maximaliseren-knop gebruiken.

Was het maar zo simpel. Maar dat geldt slechts voor zolang ik in zo'n venster bezig ben. Bij de keer daarop staat het gewoon weer op driekwart. Vervelend maar lastig! Met IE en OE heb ik geen last.

na openen scherm vergroten tot volledig beeld. Daarna scherm via bestand en sluiten, afsluiten. Daarmee onthoudt het de instelling. Bij de eerstvolgende keer openen komt het op die insteling uit, dus in principe weer volledig beeldvullend. Als het goed is, werkt dit bij elk scherm zo, tenminste waar je het scherm kunt vergroten en verkleinen. Sukses

That's it, Jandee. En daar ik 't al had over fijntunen... Het scherm niet vergroten via slepen, maar met dat vierkantje rechtsboven, anders werkt 't niet
Thnx

Gekke Windows, en ik maar denken dat het vierkantje qua vergroten sowieso een tijdelijke instelling is, dat geldt dus niet voor alles! :)

Ik kom hier nog even op terug:

Geplaatst door jandee
na openen scherm vergroten tot volledig beeld. Daarna scherm via bestand en sluiten, afsluiten. Daarmee onthoudt het de instelling. Bij de eerstvolgende keer openen komt het op die insteling uit, dus in principe weer volledig beeldvullend. Als het goed is, werkt dit bij elk scherm zo, tenminste waar je het scherm kunt vergroten en verkleinen. Sukses

De tip van Jandee is goed maar niet compleet. Het scherm via bestand-> sluiten en dan afsluiten dien je te doen met de ctrl knop ingedrukt, anders werkt het niet in volgende computersessies.

Met dank aan de thread die hier kort boven staat: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=132900

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan