Vensters openen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

zipje2007

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2008
Hallo!

Sinds kort heb ik regelmatig last van het volgende probleem: Als ik een programma heb geopend, en ik schiet het even naar de taakbalk (minimaliseren) dat wil het venster vervolgens niet meer terug omhoog komen. Dit is me al gebeurd met verschillende programma's mail, Explorer en Word.

Er schiet in principe wel iets vanaf de taakbalk naar rechts over het scherm, maar het venster verdwijnt daar gewoon buiten beeld.
Het programma afsluiten en opnieuw openen heeft geen effect. Applicatie start normaal, maar het venster blijft verborgen. Computer opnieuw opstarten heeft ook geen effect. Complete programma verwijderen en opnieuw instaleren heeft niet altijd effect. De laatste keer was het Explorer die vast bleef zitten en ik heb ten einde raad de complete PC maar geformatteerd. Want wat ik ook deed, het Explorer venster kwam niet op de voorgrond.

Als dit gebeurt heb ik nog wel gewoon de beschikking over mijn bureaublad, ik kan bij het menu start en bij deze computer. Die vensters openen dan normaal.

Ik heb het vermoeden dat het iets te maken heeft met een Windows programma dat op de achtergrond draait. Bijvoorbeeld het "Programma voor verbetering van de gebruikerservaring" van office. Of misschien iets met de policies?

Heeft iemand ervaring met het probleem? Wie kan mij vertellen hoe ik een en ander kan proberen op te lossen, zonder de complete PC te hoeven formatteren?

Bij voorbaat dank
Joanne Smit

Het "Programma voor verbetering van de gebruikerservaring" heeft hier niets mee te maken. Deze kijkt alleen wat je doet en doet zelf niets.

Heb je gebruik gemaakt van meerdere monitoren?
Als je met de rechtermuisknop op de knop klikt, welke opties heb je dan?

Hoi!

Nee, ik heb nooit gebruik gemaakt van meerdere monitoren. Als ik right click zie ik het volgende:

Vorig formaat
Verplaatsen
Formaat wijzigen
Minimaliseren
Maximaliseren
Sluiten

De opties
Verplaatsen, formaat wijzigen en minimaliseren OF maximaliseren zijn grijs en kan ik dus niet gebruiken.

Hoop dat dit is wat je bedoelt.

Groet,
Joanne

Overigens, wat ik bedoelde met dat programma ter verbetering van enz...:

Je maakt het wel eens mee dat een programma "vast zit" omdat er in een ander programma een dialoog venster geopend is. Die vraag moet je dan eerst beantwoorden voordat je verder kan. Daar lijkt deze situatie voor mij als leek sterk op. :o

als je het weer eens heb met zo'n programma kijk dan eens bij taakbeheer(ctrl+alt+del) of hij nog wel als actiev proces aanwezig is. ik vind het zelf een beetje klinken als een explorer.exe probleem

als je het weer eens heb met zo'n programma kijk dan eens bij taakbeheer(ctrl+alt+del) of hij nog wel als actiev proces aanwezig is. ik vind het zelf een beetje klinken als een explorer.exe probleem

Dat heb ik gedaan. Betreffende programma's staan als actief programma in de lijst en ook proces in taskmanager. De knop "activeren" heeft geen effect.

Explorer 7 deinstaleren? Exploren 6 erop?

Internet Explorer => Programma voor internet, versie 6, 7.
Windows Explorer => Windows verkenner => startbalk, bureaublad, etc. etc..

Internet Explorer => Programma voor internet, versie 6, 7.
Windows Explorer => Windows verkenner => startbalk, bureaublad, etc. etc..

Zo ver kom ik nog (net) :) Wat denk je dat Killer 55 bedoelde dan? Ik heb wel eens gehoord dat men niet al te laaiend enthousiast is over INTERNET Explorer (kijk, kijk, ik let wél op :d) versie 7. Lijkt het je verstandig om terug te gaan naar 6? Of zou dat niets met het venster probleem te maken hebben?

Voor de duidelijkheid. Als ik tot nog toe in mijn posts sprak over exploren bedoelde ik internet explorer. Ik zal proberen wat specifieker te zijn in de toekomst.

ik bedoelde gewoon explorer.exe en niet iexplorer.exe.

maar nogmaals als het weer gebeurt probeer in taakbeheer te komen kijk naar het CPU gebruik en naar explorer.exe.

wat ik overegins wel vaag vind is dat hij geheel geformateerd is en het gewoon weer doet. probeer na te gaan vanaf welk moment het weer begon en welk programma je toen geinstaleerd heb of welk programma je in gebruik heb genomen.

daarnaast kan je als het weer voorkomt hem is proberen in veilig modus optestarten en kijken of dat wel werkt.

en dan mijn laatste vraag werk je met legale software ook voor internetexplorer 7 want die "gekraakte"versie die in omloop zijn zijn prut.

bebruik je toevallig opmaak programma's voor je windows weergave? bijvoorbeeld van www.stardock.com of iets dergelijks dit kan ook voor de nodige ongemakken zorgen bij zowel explorer als iexplorer

ik hoop dat je er wat aan heb en nog een prettig weekend

Okay,

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Tot nog toe lijkt het wel redelijk goed te gaan. Na de format heeft Outlook express 1 maal "vast" gezeten. Ik heb het er toen afgegooid en Pegasus geinstaleerd. Gaat prima. Als het weer gebeurd kijk ik bij de CPU. Als ik dan nog op internet kan (:() stel ik jullie op de hoogte.

Wordt vervolgd, indien nodig....

Istie weer

Daar iestie weer...

Ik heb recent met de knop printscreen een afdrukje gemaakt van mijn bureaublad. Toen ik het in paint plakte zag ik,.... (dum, dum dum) mijn bureaublad en daarnaast nog een keer mijn bureaublad zonder pictogrammen enz.... Daar verdijnen die vensters dus steeds heen.
Windows doet net alsof ik twee monitoren gebruik?

Wie weet hoe ik een en ander kan uitschakelen/ oplossen?

Eigenschappen van bureaublad > Instellingen, dan bij beeldschermen staan er waarschijnlijk twee opties. Ga naar de onderste, en haal het vinkje bij "het bureaublad naar dit beeldscherm uitbreiden" weg.

Bureaublad.png

Laatst bewerkt:
Hallo 7th stranger.

Ik heb indrdaad de opties die jij laat zien, maar ze zijn beide grijs, ik kan er dus niets aan wijzigen. Ik ben de enige gebruiker van de PC, dus ik zou administrator moeten zijn....

Opgelost

Tip uit vorige post kunnen toepassen. Daarmee is het probleem volgens mij opgelost.

Moderator: sluiten maar!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan