Ventilator aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeknoBel

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
Ik heb een Pentium II 300 Mhz met 256 MB SDRAM.
Windows XP draait erop op FAT32.
Na een tijdje bevriest het scherm.
Volgens mij zit het in de koeling. De fan op de processor werkt maar er zit ook nog een onaangesloten ventilator in de kast.
Mijn vraag is nu hoe en waar ik die ventilator moet aansluiten ?
(Zie foto in bijlage).
Vanuit de ventilator vertrekt er een zwart/gele gevlochten draad naar een mannelijke witte stekker en van daaruit weer verder naar een vrouwelijke stekker.
Op het moederbord vind ik geen voorziene plaats om deze stekkers op aan te sluiten.
Weet er iemand waar ik deze kan aansluiten ?

Bijlagen

• ventilator.jpg
    ventilator.jpg
    34,6 KB · Weergaven: 110
Gewoon een setje kabels kopen in een computerwinkel, dan kan je gewoon door lussen.

Zo'n kabelsetje ziet er precies het zelfde uit als kabelsetje en dan zit je ook met vader/ moeder stekkeren aan en dat kan er tussen zetten dat je de ventilator kan laten draaien.
Dat zijn standaard kabelsetjes, die kan je overal kopen..

Laatst bewerkt:
Je moet het zo zien, je koopt een DVDspeler in je pentiumII, dan heb je ook een setje kabels nodig om je DVD te kunnen alsluiten.

Dat is een gewone molex stekker, die wordt ook gebruikt om je harddisk of cd-rom aan te sluiten.
Kijk eens naar de bos draden die uit je voeding komt, als het goed is zit daar nog wel een losse stekker bij waar die op past. (in dit geval wordt dan maar één kant van het kabeltje gebruikt)
Heb je geen losse stekkers meer over, dan neem je de voedingsstekker van je harddisk of cd-rom los en sluit je daarop het kabeltje van de fan aan, het andere eind van het fan-kabeltje past dan gewoon weer in je harddisk of cd-rom.
Je hoeft dus niets te kopen, je kan het zo aansluiten op de bestaande stekkers in de pc (alleen niet op het moederbord dus)

Ik heb de stekker eerst op de ventilator aangesloten en zo weer doorverbonden naar de harde schijf.
De oplossing van maestro12 did it.

dus je systeem doet het weer goed, succes verder..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan