Ventilator blaast meer na schoonmaken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniske

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2007
Hoi.,

Vandaag heb ik mijn laptop (acer aspire 5742Z) uit elkaar gehaald en de ventilator schoongemaakt.
Sindsdien blaast mijn laptop bijna constant (warme lucht) met speedfan geeft hij tussen de 45-50 (cpu, het mobo word iets warmer)(idle, dan blaast hij namelijk al)graden aan dus niet abnormaal hoog?
Reden tot zorg?
En hoe op te lossen evt?

p.s. hij zit evt. nog wel 1 maandje in de garantie....

Mvg

Dennis

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zit dus niet meer in de garantie notebook open vervalt de garantie alleen geheugen en hd is zelf vervangbaar.

ja ik weet dat het niet in de garantie valt omdat je er zelf ''aanklooit'' maar hij was niet verzegeld ofso. Maar weet jij toevallig of het kwaad kan? (of wat het is)

Tot hoever heb je hem uit elkaar gehaald??
Cpu eraf gehaald? (Want dan kan het eraan liggen dat er een nieuwe laag pasta op moet.)

Mobo wel los gehaald maar cpu er op laten zitten. En nu vandaag zet ik hem aan en hij lijkt minder te zoemen, maar de temps zijn nu rond de 40 graden maar.. maar hij staat pas net aan.

Ik denk dat je hem nu hebt schoongemaakt, de fan weer zijn werk doet zoals hij dat deed toen hij nog nieuw was. Met andere woorden, het vuil en stof is eruit en dus blaast hij harder. (dat lijkt dan zo)

De graden kunnen echt geen kwaad, ik heb hier een AMD die veel hoger in de graden zit. Is geen laptop maar wel een kleine pc. Een AMD kan meer hebben, dus ik weet de specs niet van je lap, maar als het een Intel is, dan zijn ook deze graden niet echt verkeerd voor een laptop.

Laatst bewerkt:
Mobo wel los gehaald maar cpu er op laten zitten. En nu vandaag zet ik hem aan en hij lijkt minder te zoemen, maar de temps zijn nu rond de 40 graden maar.. maar hij staat pas net aan.
volgens mij kan je alleen het mobo los halen zodra je het koelblok los hebt geschroeft en dan moet je wel weer nieuwe koelpasta er tussen doen

temps zijn in ieder geval niet zorgwekkend hoog

Laatst bewerkt:
Nee dat heeft blijven zitten, heb alleen de ventilator eraf gehaald (3 schroefjes en stukje tape)

Dat neem ik dat zoemen maar voor lief (is niet echt hard) en net wat je zegt misschien hoort dit idd wel en heb m toch op m'n tv aangesloten dus er staat meestal toch wel een filmpje of muziekje op.

Sommige fans zoemen meer dan een ander, je hebt fluisterstille fans maar als je een super gehoor hebt (zoals ik) dan hoor je dat nog.

Ik heb laatst in mijn "nieuwe"pctje 2 fluisterstille fans gezet, de pc is nu dus fluisterstil. Een heel zachte zoem hoor ik wel, maar dat komt ook omdat ik zelf een deksel van een rooster heb gemaakt. Juist omdat de pc een kleine kast is, wordt het warmer en nu met het roosterdeksel, minder warm, omdat de lucht weg kan.

Een laptop is altijd warmer dan een "normale' pc en kleinere pc's zijn ook warmer dan een normale kast.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan