Ventilator blijft continu maar draaien....

• Onderwerp starter Onderwerp starter RTR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RTR

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2002
Hallo allemaal,

Direct maar beginnen dat ik een leek ben in deze zaken, dus toch maar even een vraag op het forum.
Is het normaal dat de ventilator continu blijft draaien ? ( wordt trouwens gek van het zoemend geluid).
Gebruik bijna geen programma's tegelijk, dus dat kan het niet zijn.
Heb via EVEREST de volgende informatie van mijn pc, snap de info niet helemaal.
Kunnen jullie mij tips geven?

Alvast weer bedankt!:thumb:

Groet, Romeijn

--------[ EVEREST Home Edition (c) 2003-2005 Lavalys, Inc. ]------------------------------------------------------------

Versie EVEREST v2.20.405/nl
Startpagina http://www.lavalys.com/
Rapporttype Snelrapport
Computer OEM-3F86658324F
Maker
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition 5.1.2600 (WinXP Retail)
Datum 2007-02-27
Tijd 20:29

--------[ Sensors ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Sensoreigenschappen:
Sensortype ITE IT8712F (ISA 290h)

Temperaturen:
Moederbord 42 °C (108 °F)
CPU 64 °C (147 °F)
Aux 46 °C (115 °F)
Seagate ST3160021A 40 °C (104 °F)

Koelingsventilatoren:
CPU 2860 RPM
Stroomvoorziening 1329 RPM

Spanningswaarde:
CPU Core 1.58 V
+2.5 V 1.94 V
+3.3 V 3.31 V
+5 V 4.17 V
+12 V 11.84 V
+5 V Standby 5.38 V
Debug Info F 3B FF 7F
Debug Info T 46 42 64
Debug Info V 63 79 CF 9B B9 5C 9D (77)

Laatst bewerkt:
In de meeste gevallen, zitten er drie ventilatoren in een pc, die continu blijven draaien.
(processor fan, videokaart fan, voedings fan)

Ik kan het me wel voorstellen... want een cpu die 64 graden is [zeker als het een Intel is] komt dicht bij zijn "einde"... [boven de 72 graden gaan de meeste "spoken"].. Heb je wel eens in de kast gekeken of de koeling van de verschillende belangrijke dingen zoals CPU en GPU [de chip op je grafische kaart] niet vol met stof zitten... ?

crash en ErpCity, wat een snelle reactie weer!!! Super!

Als ik achter m'n pc kijk zie ik drie vensters , bij de bovenste ventilator draait continu de ventilator. Is dit de fan van de voeding?

Nee ik heb nog nooit de kast los gehad ( ik ben en blijf een leek :D ) dus zal er vast wel stof zitten.Tips om deze op de juiste wijze schoon te maken?

Het valt me ook op dat bij het inladen van een pagina (internet) dat de pc even iets harder
gaat zoemen.

Alvast weer bedankt!!!!

Groet , Romeijn

Trouwens wat moet ongeveer de temp zijn van CPU ??

Laatst bewerkt:
Wil je de PC eens "lekker reinigen" dan haal je alle kabels er aan de achterzijde uit, schroef het [vanaf de voorzijde gezien] linkerpaneel los en leg de PC op een tafel, met de open kant naar boven... Neem een fris nieuw kwastje en de stofzuiger en kwast en zuig voorzichtig over het koelelement van de CPU [meestal een direct in het oog vallend massief stuk aluminium met een ventilator erop]... kijk en stof daarna ook de andere ventilatoren en koelblokken die je aantreft.. [voedingsventilator en ventilator op de videokaart]....... bij twijfel of vragen -> gewoon weer even hier melden......

Ja en zorg wel dat de Fans niet gaan draaien.

Wil je het beter doen koop een Lucht bus,waarmee je kan schoon blazen,en dan de Mond van de slang van de Sofzuiger aan de rand van de open PC kast om het dwarrellende stof op te zuigen:D

Mensen bedankt weer voor de reacties!!!
Ik ga morgenvroeg de boel maar eens loshalen, dat wordt lachen zeg :D .
Ik hou jullie op de hoogte !! :thumb:

Groet , Romeijn

Hahahahahahahah , uit elkaar halen gaat me meestal goed af , maar het in elkaar zetten ho maar.:eek:
Je leest het morgen of overmorgen ( ik heb het al over overmorgen dat belooft niet veel goeds );)

Gewoon geen hardware los maken, alleen je kast open maken. Niks in de kast aanraken, alleen met het kwastje de koelblokken en fan's schoonmaken.:) Vergeet ook niet de lucht openingen in de kast zelf niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan