Ventilator gaat eens ind e zoveel tijd even op volle kracht

Status
Niet open voor verdere reacties.

lalatje11

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2014
Hallo mensen,
Mijn computer (HP Pro 3135 MT) gaat eens in het uur uit het niks op volle kracht blazen.
Het duurt maar 5 seconden ofzo.
Ik ben gewoon een filmpje op Youtube aan het kijkenof ik Google iets en ineens gebeurt het.
Ik heb hem al volledig stofvrij gemaakt en ik monitor de temperaturen.
Dit is bij normaal gebruik:
CPU: +- 30
GPU: +- 36
MOBO: +- 32

Voor de specs van de pc: kijk even bij mijn systeem en selecteer HP Pro 3135MT

Wat zou dit kunnen zijn?
Alvast bedankt,
Groet,
Lalatje11

Kijk eens in de bios bij hardware monitor hoe de instellingen voor de ventilatoren staan.
Was dit altijd al zo of sinds kort?
Welk OS?

Dit is eigenlijk pas sinds gisterochtend. Toen ineens begon het. Er staat Windows 7 Pro 64 bit op

Hallo Lalatje11, Temperatuursensoren kunnen gemakkelijk afwijkende waarden aangeven. Als de besturing van de ventilator op Automatisch staat dan krijg je in dat geval waarschijnlijk ineens snellere werking van de fan. Sommige systemen (moederbord of grafische kaart) geven bij overschrijding van de opgegeven grenswaarde namelijk standaard 100 procent. In de BIOS of bij de instellingen van het stuurprogramma van de grafische kaart zal je Handmatig moeten proberen of Automatische snelheid eens uitschakelen. Ik zelf heb hiervoor een kleine regelaar moeten aansluiten, als verlengkabel van de CPU ventilator. Het is dan wel zaak om voor een goede koeling te zorgen zoals een lucht aanvoer tunnel aan de zijwand en de kast goed stofvrij houden.

Hoi,
Ik was even weg,
@ Alfred 2. Ik heb in mijn BIOS gekeken, maar ik kan daar niets vinden.
Ik ben echer na een onderzoek erachter gekomen dat het alleen bij het installeren van programma's en bij het starten van Firefox is.
Ik vind dit wel heel erg raar.
@Lange Pier. De CPU fan gaat harder. (van 1900 naar 4200 RPM)

Wat ik ook wel raar vind is dat hij even twee seconden 70 graden Celcius wordt en dan met een oplwaaier van de ventilator ineens weer 25 is.
Ik heb hem op een andere plek gezet waar hij meer lucht krijgt, maar het helpt niet.

Je zou het koelblok (geen stof daarin?) er af kunnen halen, goed schoon maken en er warmtegeleidende pasta op kunnen doen i.p.v. de thermal pad die er nu op zit, je kunt ook eventueel een betere CPU koeler er voor aan kunnen schaffen indien mogelijk.

Wel vreemd dat het van de ene op de andere dag gebeurt, nog die anti-malware gedraaid?

het koelblok heb ik idd uitgestoft, ik heb net koelpasta besteld.
Die anti-Malwere zei dat ik schoon was.
Ik vraag me ook of of het met dat een op de andere dag ook niet meer naar software leidt die aar doet.
Ik heb alle AMD settings al op fabrieksinstellingen gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan