Ventilator gaat niet uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Ik heb een oude desktop gekregen voor mijn dochter. Op de voeding aan e achterzijde zit een aan\uit schakelaar. Daarmee krijgt de voeding stroom, en dus gaat de ingebouwde ventilator draaien. Het lastige is alleen dat ik bij het uitschakelen ook die knop weer op uit moet zetten, anders blijft de ventilator draaien. Het moet toch mogelijk zijn dit anders te regelen, zodat met het afsluiten van de pc ook de stroom eraf gaat en de ventilator uit gaat?

Je krijgt geen beeld? Alle ventilatoren draaien op 100%? Niets werkt?

Een klant kwam naar mij toe met hetzelfde probleem, met als resultaat dat het moederbord / processor defect is.

Als je wel beeld krijgt kunnen we verder kijken wat we kunnen uitsluiten.

Het is eenvoudiger: als ik Windows afsluit gaat alles goed. Alleen blijft de ventilator draaien. Bij mijn oude pc ging die ook vanzelf uit. Nu moet ik telkens de aan\uit schakelaar aan de achterkant van de pc gebruiken om ook de ventilator uit te schakelen. En de achterkant zit onder het bureau, dus lastig.

aha oke, het zal misschien aan je bios liggen, kun je proberen om je CMOS te resetten (pc opstarten zonder batterij, daarna pc afsluiten en batterij er weer in doen)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan