Ventilator gaat om de minuut aan

• Onderwerp starter Onderwerp starter atie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

atie

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2001
Ik heb een Packard B(H)ell Easynote E3255 sn 212600630123

Heb hem weer eens aten repareren (garantie) door PB.
Nu blijft de ventilator maar doordraaien. Draait 30-45 seconden, is dan een minuutje stil en begint dan weer enz. enz. Ik word er gek van want het geluid is redelijk storend (hard).
Heb alles al nagekeken: CPU gebruik laag, HD temperatuur normaal 36/38 graden, aantal processen 39, schoongemaakt, zonder randapparatuur gedraaid.
Net weer terug gekregen en het is nog precies hetzelfde.
Waar kan dit door veroorzaakt worden????

Meestal wordt dit veroorzaakt door vuil op en rond de ventilator.
Dat betekent dat je de schroevedraaier ter hand moet nemen en de notebook open moet schroeven. Je moet dan de ventilator zelf, en de weg waarlangs de lucht stroomt (langs de processor en vervolgens naar buiten goed schoonmaken met een wattenstaafje. Je zult zien dat sommige delen aardig dichtgeslibt zijn. Als de boel weer schoon is dan is je notebook weer fluisterstil.

Re Ventilator draait door. Ik ook onderhand.

Dat was ook de conclusie van de HelpDesk medewerker. Het toetsenbord moet er uit om er bij te komen en hij beweerde dat als ik dat zelf doe, dat dan de garantie vervalt. Hij zei dat ik hem beter op kon sturen en dat ze het daar zouden doen. Niet gedaan blijkbaar.
Evengoed bedankt.
Atie

Hallo

Vermoedelijk is hij al lang terug richting P.B. , maar toch deze reaktie.

Op een herstelling heb je .... yep ... garantie .

Mits je zelf vermeld ... "Heb hem weer eens aten repareren (garantie) door PB. "

Vermoed ik dat het niet de 1e maal is dat betrokken toestel binnen moet voor herstelling.

Wat waren de vorige defekten ???

Dat de c.p.u. fan aan/uit gaat , is volgens mij niet echt een defekt , dit kan soms verandert worden in de b.i.o.s. .

Maar storend bij gebruik , en net terug uit herstelling is niet echt aanvaardbaar .

Vermoedelijk een defekte lager , of de ventilator zelf is in onbalans door stof/smurrie.

Ze hebben dus blijkbaar hun huiswerk niet goed gedaan.

Zal dus "retour" worden , uiteraard voeg je er alle documenten bij van de voorgaande interventies !!

Peter

Laatst bewerkt:
Ventilator etc.....

Dag Peter,

Dit was de 8e keer dat ie terug ging. Met verschillende defecten. Heb nu de kwestie bij Dixons neegelegd.
Was een duur dingetje en ik vind dat de winkelier het eerste aanspreekpunt is.
Heb geeist dat ze een nette oplossing geven. Ben benieuwd.
Naar het Bios is al gekeken en ik heb ook de ventilator schoon gemaakt.

Dank voor je reactie.

Atie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan