ventilator in voeding draait niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick07

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
Ik heb een probleem met mijn voeding.
Als ik de pc opstart, is er niets aan de hand, alles werkt gewoon en de ventilator van mijn voeding draait gewoon. Maar na enige tijd, zeg maar een half uur, dan stopt de ventilator ineens met draaien. Ook als ik daarvoor al voel, als ie nog draait, dan draait ie nog wel, maar ik voel dat de lucht steeds warmer wordt. Als ik dan mijn pc uitzet, de kast eraf haal, en mijn voeding aanraak, is hij erg heet, niet aan te raken. Ook als ik met een programma de temperatuur van mijn moederboard meet, is die ong. 40 graden, terwijl ie normaal 30-33 graden heet is. Ik heb mijn voeding pas compleet stofvrij gemaakt, dus daar kan het niet aan liggen.

Het is een 300 watt ATX voeding ( op de voeding staat ATX-730, hij is van het merk Enhance)

zou ik een nieuwe (of 2e hands voeding) moeten kopen, of weet iemand hoe dit te verhelpen is? Ik ga in ieder geval woensdag naar de computerzaak, maar misschien weet iemand hier wat de oorzaak kan zijn. Het is wel een vrij oude pc.

m.v.g. Nick

als deze nog in de garantie zit gewoon terug sturen.
is deze uit de garantie kan je zelf als je jandig ben de fan vervangen door zelfde maat fan.
ik zou zekker geen tweede hands voeding nemen maar dat ben ik. ;)

Hoi Nick

Je voeding raakt overhit omdat jou pc waarschijnlijk meer watt verbruikt dan je voeding heeft.

Ik raad je aan om zo snel mogelijk een nieuwe voeding te kopen, 400 watt+

Nog even en hij staat op ontploffen.

Oke, het is al opgelost, de achterkant van me pc stond waarschijnlijk te dicht bij de muur, zodat ie niet genoeg lucht kon aanzuigen. Daardoor ging ie stil staan. Ik heb me pc anders neergezet, en nu is het probleem opgelost, hij werkt gewoon weer:D

bedankt voor de reacties

De fan krijgt zijn draai van de stroom, dus niet van de airflow. Indien hij geen lucht kan verplaatsen, zal hij geen lucht verplaatsen, en that's it. Hij krijgt geen tegenwerkende lucht dus hij moet gewoon zn draai uit de stroom halen.

Volgens mij..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan