ventilator maakt veel lawaai

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert71

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Ik wordt helemaal gek van de ventilator in mijn cpu, een Fujitsu Siemens Scaleo L edition. Pc is niet traag, maar het loeien van de fan is zeer storend. Kan ik deze op een lager tempo laten draaien? Ik neem aan dat uitzetten niet kan en je pc ook sloopt.

Ik heb SpeedFan al geprobeerd, maar daar snap ik niks van. Zijn er makkelijkere methoden??:confused:

Misschien is het verstandig te kijken of het loeien geen oorzaak heeft.
Vaak is stofophoping de oorzaak dat je fan harder moet draaien en dus veel lawaai maakt.

Schoongemaakt, stof is eruit, maar het lawaai is er niet minder om... Het valt me op dat het toerental van de ventilator met name omhoog gaat bij Flash-toepassingen. Bijvoorbeeld als op www.nu.nl, mijn startpagina, een advertentie is toepgepast die achter de hele tekst is geplakt. Dan loeit de ventilator enorm, loopt de pagina ruim een minuut vast voordat een andere site kan worden gekozen, bijv. google, dan stopt het geloei overigens direct.:shocked:

Hmm... was dit altijd al zo of de laatste tijd? Laaste versie van Flash etc. wel geïnstalleerd op je pc? Misschien kun je anders een systeemherstel proberen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan