Ventilator NVidia Radeon 9800 XL

Status
Niet open voor verdere reacties.

uu2shop

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2005
De kleine fan op deze kaart maakt de laatste tijd veel lawaai totdat hij onlangs zelfs vastliep en de kaart het bijna begaf. Voorzichtig schoongeblazen en nu doet hij het wel weer maar het lawaai blijft. Ook komt het bij aan aanzetten van de PC af en toe voor dat hij nét niet wil gaan draaien. Er zal dus wel iets met de "smering" zijn. Is dit eenvoudig op te lossen? Is eventueel een nieuw ventilatortje eenvoudig te plaatsen?

Ik hoor het graag.

... volgens mij is die het ook, ehm, is zoiets gemakkelijk te vervangen?

Je bedoelt dat de koeler stuk is van die Zalman?

Edit, kun je ook een fotootje maken van je grafische kaart en hier neerzetten?

Laatst bewerkt:
Hier is een foto van de ventilator

Hier is een foto van de ventilator, hoop dat je iets meer kunt zeggen. Ik heb deze gegevens trouwens nog niet gegoogled.

Whittey, als je tijd hebt zou je dan ook nog even naar een andere vraag van mij van gisteren willen kijken over een externe HD? Zoek in Geavanceerd maar op Gebruiker
uu2shop

Bijlagen

• 100_1439.JPG
    100_1439.JPG
    73,2 KB · Weergaven: 45
Als je googled op het typenummer, dan kom je er achter dat er meer mensen zijn die problemen hebben ondervonden met grafische kaarten waardeze fan op zit/zat.

Eigenlijk allemaal zijn ze overgestapt naar een ander/rustiger koelelement, waaronder de Zalman VF700.:thumb:
Deze koelt ongelofelijk goed, zelfs op lowspeed, ook ik ben een beziter van deze topkoeler.

Welke van de 4?

Deze 4 zijn (bijvoorbeeld) bij Informatique te bestellen. Het belangrijkste verschil is volgens mij CU of ALCU.
Welke raad je aan, en nog belangrijker: Ik zie 2 schroefpunten, terwijl ik er op mijn kaart 3 tel (12 uur, 4 uur en 8 uur (klok)). Past dit en zo ja, is dit eenvoudig te monteren?

890578 Zalman VF700-ALCU LED Silent VGA Cooler 24 23,00
890553 Zalman VF700-ALCU Silent VGA Cooler 24 19,00
890577 Zalman VF700-CU LED Silent VGA Cooler 24 27,00
890552 Zalman VF700-Cu Silent VGA Cooler 24 26,00

CU is een volledig Koperen koelelement
ALCU is een Aluminium/Koperen koelelement

Het verschil zit hem in gewicht versus koelkracht. de CU is zwaarder maar koelt iets beter dan de ALCU. exacte waardes weet ik niet maar ik vermoed dat daar ook wel het e.e.a. over te vinden is

Jij telt op je kaart 3 schroefpunten, dat zijn de punten waar je ventilator mee bevestigd is op het koellichaam.

Je koellichaam is bevestigd met 2 schroeven, die door de kaart heen steken, kijk anders maar es op de achterkant

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan