ventilator stopt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucv22

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Heb HP-laptop dv9790eb met Vista. Onlangs automatische download van servicepack 2. Sedertdien komt ventilator niet meer tot rust (storend lawaai). Kan iemand mij - graag in eenvoudige taal - zeggen waar ik welke instellingen kan aanpassen, svp ?
Hartelijk dank bij voorbaat voor begrijpelijk antwoord.

Welkom op Helpmij! :thumb:

Waarschijnlijk is er een proces dat heel veel activiteit van de processor (cpu) vraagt...
Kijk even in taakbeheer (ctrl+alt+del en dan kiezen in het menu... of door te drukken op ctrl+shift+escape) of de cpu op 100% draait en welk proces dit veroorzaakt.....

attachment.php

Meldt dat dan even hier, dan kunnen wij misschien verder helpen....

Bijlagen

• processen.jpg
    processen.jpg
    68,4 KB · Weergaven: 510
Laatst bewerkt:
hard lopende ventilator

Hartelijk dank voor uw antwoord. Mijn cpu schommelt voortdurend tussen 50 en 60. Voor het overige zijn er 74 processen in werking, merk ik. Welk proces voor de overlast zorgt, kan ik - door mijn geringe kennis - niet bepalen. Zou het kunnen dat ik een hele hoop van die processen mag verwijderen ? Een paar voorbeelden: "dwm.exe 48.400 kb beheer" dwm is ???); "iexplore.exe 37.280, 46.912, 31.088,... Internet". Wat gebeurt er (welk risico loop ik) als ik op "proces beëindigen" klik ?
Nogmaals bedankt en bij voorbaat dank voor nieuwe reactie.

Antwoord aan ErpCity - hard lopende ventilator

Dank voor uw gedocumenteerd antwoord met het schema dat ik niet meten had gezien. Duidelijker kan het niet. Mijnantwoord is: "hpqtra08.exe" haalt een cpu van 50. Al de rest blijft op nul staan. Is die hpqtra08.exe belangrijk ? Welk risico loop ik als ik dit procees gewoon stopzet/beëindig ?
Dank bij voorbaat voor uw reactie.

Je hebt waarschijnlijk meteen de "boosaard" te pakken... Tik "hpqtra08.exe cpu" maar eens in bij Google en je ziet dat tallozen hetzelfde probleem hebben met dit programma.
Het hoort bij de HP all-in-one software. Je kunt het proces afzetten, daarna zou het "geblaas" van de ventilator over moeten zijn....

Je hebt waarschijnlijk meteen de "boosaard" te pakken... Tik "hpqtra08.exe cpu" maar eens in bij Google en je ziet dat tallozen hetzelfde probleem hebben met dit programma.
Het hoort bij de HP all-in-one software. Je kunt het proces afzetten, daarna zou het "geblaas" van de ventilator over moeten zijn....

Dankjewel voor je reactie, ErpCity. Heb het risico maar genomen... en, effectief, nagenoeg onmiddellijk na het klikken op "proces beëindigen" komt de ventilator (en ook ikzelf) tot rust ( ventilator blaast zachtjes zoals voordien) ! Wat een verademing ! Nogmaals hartelijk dank voor uw inzet !

Dankjewel voor je reactie, ErpCity. Heb het risico maar genomen... en, effectief, nagenoeg onmiddellijk na het klikken op "proces beëindigen" komt de ventilator (en ook ikzelf) tot rust ( ventilator blaast zachtjes zoals voordien) ! Wat een verademing ! Nogmaals hartelijk dank voor uw inzet !

Ik heb nu wel een probleem. Mijn printer HP4200 werkt niet meer. Het proces hpqtra8.exe zou deel uitmaken van de werking van deze printer. Ik heb het proces dus beëindigd. Kan ik het ergens terugvinden/terug opvissen, aub ?
Met dank bij voorbaat.

Opnieuw opstarten zou het proces ook weer moeten laten starten.

Opnieuw opstarten zou het proces ook weer moeten laten starten.

Dankuwel. Heb dat gedaan en, zoals u zegt, is het verdwenen proces er opnieuw... en nu ineens wel met een cpu-verbruik van 1 à 4 in plaats van gemiddeld 50. Ik snap niet waarom, maar het probleem is nu weer eens opgelost, namelijk: ventilator maakt geen lawaai meer en printer werkt opnieuw.
Dank voor uw helpende woorden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan