ventilator uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

pemade

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2001
Is het mogelijk om de ventilator tijdens stand-by stand uit te laten schakelen?
Mijn pc staat in een kast, en als ik hem een tijdje op stand-by wegzet, maakt dit zo'n "herrie".
In slaapstand gaat het wel, maar dan duurt het opnieuw opstarten weer zo lang.
Groeten, Peter.

Ik zou je ventilator niet helemaal uit zetten. Het is mogelijk om er een regelaar tussen te zetten. Dan kan je hem op lagere toeren laten draaien. Dan maakt hij wat minder lawaai.

Lijkt mij niet echt verstandig, dat ding draait niet voor niets, koop een stille fan, zou ik zeggen, en dan eentje met een warmte sensor, b.v. van Arctic, fluisterstil, zelf regelend qua toerental en voldoende koeling.

Maare, wat is het type van de processor?

Hoi,

Mijn ervaring met een oudere pc is, dat hij wel 'voor niets' draait. Er is eenvoudig geen techniek in dat ding aanwezig die maakt, dat hij de ventilator van de koeling uitschakelt als ik hem in stand by zet.
Waarom zou bij nieuwere pc's de ventilator dan wél uitgeschakeld worden! Foutje met als gevolg onvoldoende koeling? Dat lijkt me toch sterk.

Gaat het om een ouder moederbord dan vrees ik dat er geen oplossing is.
Gaat het om een nieuwer, dan kan een bios-update de oplossing zijn (zo als ik dat ook al met een pc heb ervaren).

reactie

Mijn systeem is zo'n 3,5 jaar oud.
PIV, 2,4 GHz, 1034 Mb. Moederbordnaam Asus P4SC-E
Kan ik zonder gevaar zomaar de BIOS updaten, en hoe gaat dit in zijn werk?
Groeten, Peter.

Op de site van Asus kom ik P4SC-E niet tegen ik denk dat je een andere id moet zoeken
Kijk ook hun site voor het type moederbord en voor de manier waarop je de bios update.

www.asus.com

reactie

Zou het deze zijn dan?
.
Moederbord ID 08/30/2002-SiS651/SIS962-P4SC-E

Ook het achterhalen van de ID van je moederbord staat op de site van Asus, maar bij deze een afbeelding als bijlage hoe je dat moet doen.

Probleem is, dat het de P4SC-E of de P4SC-U/2 zijn (vraag me niet of er dan ook een verschil in de BIOS is)

Bijlagen

• Asus Motherboard ID.JPG
    Asus Motherboard ID.JPG
    46,9 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan