Ventilator van mijn laptop draait continu na mijn moederbord te hebben vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikKers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 nov 2013
Hallo allemaal,

Probleem:
Ik heb vandaag mijn moederbord van mijn laptop (HP G62) vervangen omdat deze kapot was. Mijn laptop werkt weer naar behoren maar de ventilator draait continu. Ik belast hem nauwelijks en de temperaturen liggen rond de 40 graden (volgens speedfan). Ik ben blij dat hij het weer helemaal doet, maar wel jammer dat hij zo blaast, voorheen deed hij dat alleen als ik zware programma's draaide. Wat kan ik hier aan doen? In mijn BIOS kon ik niet echt wat vinden.

Waar ik het moederbord heb vervangen:
Ik heb het moederbord vervangen omdat mijn laptop geen stroom meer kreeg. De adapter werd niet meer herkent en toen mijn accu leeg was ging de laptop niet meer aan. Adapter na gemeten en DC-jack vervangen. Toen dat niet werkte trok ik maar de conclusie dat het aan mijn moederbord lag. Het heeft geholpen, maar nu dus dit andere probleem.

Alvast bedankt!

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Bij een desktop pc heb je daar vaak van de moederbord fabrikant software voor,heb je de drivers voor dit moederbord ook even opnieuw geïnstalleerd?

Laatst bewerkt:
Hallo

Nieuw of gerefurbished motherboard???

Nieuw ---> heb je uiteraard garantie ...

Gerefurbished ---> lijkt het er op dat men de ventilator nu altijd laat aansturen.

Maar ... alle mij bekende h.p. laptop's bezitten in de b.i.o.s. ---> system configuration --> fan always on/auto mogelijkheid.

Het zou mij sterk verwonderen mocht deze optie bij u niet aanwezig zijn.

" Toen dat niet werkte trok ik maar de conclusie dat het aan mijn moederbord lag. Het heeft geholpen"

Je had ook nog eventueel aanwezige onboard s.m.d. zekeringen kunnen controleren.

Een motherboard sneuveld niet zo snel (indien korrekt behandelt)

Peter

Bedankt voor de snelle reacties!

Modag, Ik ben nu een back up/ herstelpunt aan het maken, daarna zal ik de drivers opnieuw installeren, bedankt voor de tip!
Peter, Volgens mij kon ik de optie 'fan always on' alleen aan of uit zetten. Dit heb ik geprobeerd, maar maakte geen verschil, ik zal het nog eens controleren.

Ik wist niet dat er aan een moederbord zelf nog dingen gerepareerd konden worden. Maar de laptop deed helemaal niks meer, dus leek me dat wel logies. Ik haalde altijd de accu er uit als hij 100% opgeladen was, om de levensduur van de accu te verlengen. Dit deed ik terwijl hij aanstond, achteraf gezien vond ik het wel een logische oorzaak van het kapot gaan van het moederboord.

Ik hou jullie op de hoogte!

Update:

Ik heb mijn bios drivers geupdate, in de bios kan ik alleen "FAN ALWAYS ON" aan of uit zetten, maar dit maakt geen verschil. Ik heb ook de ventilator opengemaakt en wat stof er uit gehaald + nieuwe koelpasta op de processor gedaan. Ook heb ik Windows opnieuw geinstaleerd, niet dat ik er vanuit ging dat dit zou helpen, maar wilde ik toch al doen. Iemand een idee waar het aan kan liggen dat mijn ventilator nu maximaal draait? En een oplossing? Speedfan vind helaas geen ventilator aansluiting op mijn moederbord. Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan