ventilator verkeerd om

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
het betreft mijn fujitsu siemens desktop met een celeron 2,8 ghz.

De cpu werd toch wel erg warm, de temperatuur was in idle stand 62 graden, na een kwartiertje met google earth spelen 80 graden. Alles nagekeken, ventilator van het koelblok gehaald, hele constructie schoongemaakt, maar dit bood geen soelaas.

Omdat ik het idee had dat de fan eigenlijk niets deed voor de koeling maar eens de fan uitgezet, en waarempel, de temperatuur was net zo hoog als met fan. Toen de ventilator maar eens omgedraaid, die kon er gewoon niet fout inzitten want ik heb de pc in de winkel gekocht in doos, splinternieuw, ruim 3 jaar terug. Zelf nooit aan die ventilator gezeten, alleen maar ventilators bijgebouwd in de kast om alles binnen de perken te houden.
Goed, ventilator omgedraaid en kijken in de bios, temperatuur 45 graden en stijgt niet maar daalt tot 35 graden. In gebruik op windows xp is het systeem idle 38 graden en met een kwartiertje google earth 50 graden, toch heel wat anders dan 80 graden!

Dit is dus duidelijk een fabrikage fout. Komt dit vaker voor bij fabrieks pc's, zijn er zulke gevallen bekend?

Dit is dus duidelijk een fabrikage fout. Komt dit vaker voor bij fabrieks pc's, zijn er zulke gevallen bekend?

Geen idee, maar soms is het wel eens maandagmorgen.
Het zou niet mogen wat kwaliteitscontrole betreft. Maar we blijven mensen, en die maken wel een fouten.

Wanneer je na drie jaar pas problemen krijgt, is er wel meer aan de hand dan een verkeerd draaiende ventilator.

Zit het koelblok niet vol met stof? Draait de ventilator niet zwaar?

Sommige fabrikanten kiezen ervoor om lucht op de CPU te blazen, andere weer om het af te zuigen.

Wanneer je na drie jaar pas problemen krijgt, is er wel meer aan de hand dan een verkeerd draaiende ventilator.

Zit het koelblok niet vol met stof? Draait de ventilator niet zwaar?

Sommige fabrikanten kiezen ervoor om lucht op de CPU te blazen, andere weer om het af te zuigen.

De problemen waren er al vanaf het begin, en omdat ik overal las dat celerons erg warm werden dacht ik dat het wel goed zat. Hij is alleen een keer gestopt toen de voeding vol met stof zat, maar verder nooit, speel ook geen spelen. De koeler heb ik eerst schoongemaakt en terug geplaatst, zat wel veel stof in, maar dat mocht niet baten. Toen dus de fan omgedraaid, hij blaast nu van de processor af naar buiten en de systeem koeler trekt de buitenlucht aan de achterkant aan die er aan de voorkant uitkomt. Geen rare temperaturen meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan