ventilator verkrijgbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

hithotline

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2003
Berichten
213
Ik heb hier een conceptronic nas van het type ch3hnas,helaas maakt de ventilator sinds enige tijd een ratelend geluid(klinkt als versleten).
Heb hierover contact gehad met 4allshop die hem heeft geleverd,en zij zijn van mening dat hij terug moet naar hun als dan blijkt dat hij kapot is wordt hij vervangen cq gerepareerd.
Maar nu komt ,als hij enige tijd uit is geweest dan is het ratelen soms wel een paar uur weg en zal men dus daar de conclusie trekken dat hij oke is(is al eens eerder gebeurd met iets anders).
Ik wil de nas tevens niet kwijt ivm met gedeelde documenten die er op staan.
4allshop raadde mij aan om conceptronic te benaderen hierover,maar dat lukt dus niet.Heb nu 3 keer geprobeerd te bellen maar tijdens het wachtmuziekje wordt de lijn verbroken.
3 keer support ingevuld op internet, 1 x gemailt naar info@conceptronic.net en 1x naar support@conceptronic.net ,maar ik krijg nergens reactie op. Wie weet waar ik de fan die er in zit kan kopen?
Hij zit gewoon met een klein connectortje aangesloten, en met klemmetjes op de behuizing. Ik heb hem zelfs al eruit gehad,maar weet niet waar ik zo een ding kan kopen.
 
Kun je het beste even kijken op de fan wat het type nummer is en hem zoeken op internet.
Misschien heeft Conrad of eijlander.nl ze wel liggen.
Lijkt me niet dat het een speciale fan zal zijn.

Ik had er hier al 1 gevonden
 
Laatst bewerkt:
Ik zal hem morgen eens uitbouwen,en eens kijken wat er op staat,was wel een heel klein connectortje.
Bedankt voor de tip alvast
 
@hithotline,

Maak de oude fan even goed schoon en probeer het dan nog eens, vaak raakt door stof / vuilaanslag de fan in onbalans en gaat hierdoor op zijn as liggen rammelen.
 
Het is een y.l. Fan dsm40-12a,heb er meerdere gevonden van deze maat.Hij is 40 x 40 x 10,hij is nog vrij nieuw 2 maanden zoiets dus er was haast geen vuil aanwezig.
Probleem is nu de aansluiting die er in zit, hij is 3 pin maar heeft een veel kleiner stekkertje als de reguliere.
 
Hallo

Het asje even smeren d.m.v. 1 of 2 druppels dikke olie helpt meestal definitief ...

Asje is meestal bereikbaar onder een stickertje met (merk/typenr/etc...)

Men durft regelmatig afwijkende connectoren te monteren ... vermoedelijk om deze ventilator verplicht bij de fabrikant aan te schaffen ???

Mocht je toch een nieuwe ventilator moeten aanschaffen , kun je ook de connector afknippen , en opnieuw vast solderen op de nieuwe??? (beetje krimpkous werkt alles proper af).

Bij aanschaf nieuwe fan opletten dat deze mechanisch wel past (maten) , 3draads is , alsook voedingsspanning , en opgenomen stroom controleren (b.v.b. 12v/0.12A).

Peter
 
Het is gelukt, echt een goede tip van dat smeren.
Heb de sticker er afgehaald en eronder zit een klein gaatje, bij gebrek aan dikke olie heb ik er wat vet ingespoten, dit is echt een vet wat zo een filmlaagje creëert. Fan is nu nog stiller dan hij eerst was. Ik hoop dat het nu weg blijft.

Bedankt voor het meedenken allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan