Ventilator vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
de ventilator op de cpu koeler vlot draait.... zoniet dan ventilator vervangen....

Heeft iemand een handleiding om ventilator te vervangen of is dit niet moeilijk.

Ik heb nog oudere computer staan,kan ik de ventilator van die computer ook gebruiken of zijn er verschillen?:eek:

Ten eerste: pas voor ESD.
Ik zou op de website van de fabrikant van de CPU/moederbord kijken wat de montage-instructies zijn. Uit een andere PC de cooler halen kan alleen als CPU/moederbord exact hetzelfde zijn. Zomaar een voorbeeld van cooler-montage.

Een ventilator is een ventilator, als deze dezelfde afmeting en toerental heeft kan je die overzetten. Let wel, ik heb het alleen over de ventilator niet over het koelblok wat erbij zit, als je dat ook mee wilt verhuizen zal het op z'n minst hetzelfde type processor moeten zijn om te passen.

Verplaatst Windows Xp ---->> Hardware > Processor / Koeling.

ik zou zeker eerst es op de site kijken van de ventilatorfabrikant, daar zou je evt enige info weg kunnen halen om vervolgens te kijken hoe de luchtverplaatsing is van die ventilator.
zet er dan een op die dezelfde luchtverplaatsing heeft en kijk dan ook naar de toerental van het ding.
Hogere toerental betekend veelal meer lawaai ....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan