Ventilator zit los

Status
Niet open voor verdere reacties.

multirobbert

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Hallo,

Ik had vandaag nog een topic geopend in 'Hardware overige' waar ik schreef over mijn computer die een ratelend geluid gaf. Ik dacht dat het de behuizing was, want als ik er op tikte, maakt de computer hetzelfde geluid.
Zo net was ik weer even aan het gamen, maar dan zonder de plaat van de behuizing en tot mijn verbazing maakte hij het geluid weer!
Dus ik de computer even uitgezet en weer even gekeken wat er aan de hand was, en toen zag ik het: Het was de ventilator van de videokaart die los zat.

Nu mijn vraag: Is het normaal dat de ventilator van de videokaart een beetje los zit? Zo nee, kan ik hem dan zelf weer vastmaken?
Alvast bedankt!

Mvg,
Robbert Kuiper

Hoe zit je fan vastgemaakt? Gelijmd? Geschroefd? Enz.

[edit]Het is trouwens niet normaal dat je fan loszit. Afhankelijk van de wijze van bevestiging, kun je het zelf weer vastmaken.[/edit]

Daar heb ik nog niet naar gekeken. Ik zal daar morgen even naar kijken en dan post ik hier wel of het het gaat lukken :)

Hoi,

Aangezien je aangaf in je in je vraag aangaande het ratelen van de pc dat deze nog niet oud is zou ik ermee terug gaan en aanspraak maken op garantie laten hun dit oplossen.

Dat was ik inderdaad ook van plan sinds ik het vandaag nog eens goed bekeken heb. De fan zit niet los, maar de propellor (of hoe je het ook maar noemt) van de fan zit los. Ik ga er dus mooi even mee heen.
Bedankt voor jullie reacties!

Nog even een dom vraagje: De winkel is dinsdag pas weer over en ik moet mijn computer nog wel gebruiken voor school. Houdt de fan het t/m maandag of is het verstandig om de computer even uit te laten?

Dat hangt er van af hoe los je propeller zit. Als het niet al te los zit, kan je het risico nemen. Zit de propeller echt heel erg los, dan zou ik het niet doen.
Let op! Toch doen is en blijft wel op eigen risico, deze schade wordt waarschijnlijk niet vergoed door de Leverancier in de vorm van garantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan