Verander 2 bytes en XP Home wordt XP Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
<b>Windows XP Home blijkt omgezet te kunnen worden in Windows XP Professional.</b>

<font size="2">Het veranderen van 2 bytes is voldoende om Windows op te waarderen.

Het verschil tussen Windows XP Home Edition en Windows XP Professional is niet 130 euro en een reeks vooral voor zakelijke gebruikers interessante technische extra's. Nee, het verschil tussen Windows XP Home Edition en XP Professional is slechts 2 bytes.

Het Duitse computer tijdschrift bla bla publiceert in haar nieuwste uitgave een hack om Windows XP Home Edition in Windows XP Professional te veranderen door slechts 2 bytes aan te passen. De bla bla kan alleen voor installatie worden uitgevoerd op de Windows-code van de installatie-cd. Wijziging achteraf is niet mogelijk. De hele hack die in zes pagina's wordt beschreven, bestaat uit meerdere wijzigingen. De belangrijkste is echter een wijziging in het Register installatiebestand setupreg.hiv in de i386-map.

Hoewel na de installatie niet alle functies van XP Professional kunnen worden gebruikt, zijn anders dan bij XP Home Edition ineens wel Extern Bureaublad voor het op afstand beheren van andere computers, Gebruikersbeheer en ook geavanceerde beveiligingsfuncties te gebruiken. Installatie van service pack 2 is niet mogelijk maar kan eenvoudig met de installatie-cd geslipstreamed worden.

<b>Licentieregels</b>
Hoewel de hack een schending is van de gebruikersovereenkomst, zal het bekend worden ervan Microsoft zeker niet blij stemmen. Het aantal gebruikers dat wel in is voor deze goedkope upgrade, lijkt daarvoor te groot.</font>

<font size="1"><i>Webwereld.nl</font></i>
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aan de ééne kant jammer dat niet alle functies van pro erbij zitten, maar aan de andere kant vind ik het wel goed. Dit is vooral omdat ik er zelf €60,- extra heb betaald voor de pro versie.
 
Hmm, maar je kunt al wel gebruik maken van een aantal Pro functies.
Het is wel erg slecht van Microsoft, moet ik zeggen.
 
Geplaatst door XP_PC
maar kan eenvoudig met de installatie-cd geslipstreamed worden.
Als je weet hoe dit moet kan het wel.

Als je er langer over nadenkt is het eigenlijk ook wel "logisch" dat er weinig verschil tussen zit. Het is echter wel raar dat de "beveiliging" ervan zo "makkelijk" te omzeilen is.
 
Geplaatst door rve123

Als je weet hoe dit moet kan het wel.

Ja uuh hallo? Als we zo gaan beginnen :).

Geplaatst door rve123
Als je er langer over nadenkt is het eigenlijk ook wel "logisch" dat er weinig verschil tussen zit. Het is echter wel raar dat de "beveiliging" ervan zo "makkelijk" te omzeilen is.

Mja.. Maar het zou niet mogelijk moeten zijn.
 
Geplaatst door XP_PC


Ja uuh hallo? Als we zo gaan beginnen :).
Daar heb je wel gelijk in:eek:



Geplaatst door XP_PC
Mja.. Maar het zou niet mogelijk moeten zijn.
Dat klopt. Als er nou een kleiner verschil (kwa geld) tussen de twee versie's zou zitten had ik gezegt "oke", maar nu zit er een aardig bedrag tussen en blijkt dat je het "gewoon" kan omzetten (op een paar functies na).
 
En dan zijn het net die paar functies die je wilt hebben en betaal je je helemaal blauw aan Win XP Pro. ;) :p
 
Dat omzetten van windows bestaat al langer.

"Vroeger" kon je met het toevoegen van een regeltje in het register NT4 workstation veranderen in NT4 Server.
 
Geplaatst door mavaros
Dat omzetten van windows bestaat al langer.

"Vroeger" kon je met het toevoegen van een regeltje in het register NT4 workstation veranderen in NT4 Server.

Ah, die kende ik dan weer niet.
 
Ik moet zeker naar webwereld om die hack te pakken te krijgen :cool:
Wel vraag ik me af waarom je servicepack 2 dan niet gewoon kunt krijgen. Kom je dan na al het gedoe van cd maken/slipstreamen (wat dat dan ook is :eek: ) toch nog in de problemen? Je kunt blijkbaar door de mand vallen.
Hm, ik laat mooi mijn tweeling-prootje er op staan.
 
Slipstreamen is een Windows XP cd + een Windows XP SP II omtoveren tot een Windows XP SP II CD.

Oftewel; je maakt een nieuwe CD met het ServicePack geïntegreerd :).

Kan ook met andere SP's
 
Wat ik niet snap is , dat forum gebruikers om het minste of geringste op de vingers worden getik als ze praten over hacks of verwijzen naar hacks ,cracks of andere illegale activiteiten.

Je geeft zelf al aan dat de hack een schending is van de gebruikersovereenkomst ??

Roby
 
Geplaatst door Elisa
Heb je die hack ook bekeken Dennis?
Ja, Elisa.(Ik heb je bericht pas maar gezien)
Ik probeer eigenlijk te zeggen, dat het nog niet helemaal uitgedokterd is.

Dennis.
 
Er staat duidelijk dat het een schending is van de gebruikersovereenkomst. Daarmee zie ik het als illegaal en zodoende gaat deze dan ook dicht.

Dat het op webwereld staat of op 1 of andere site wil nog niet zeggen dat het ook toegestaan is op helpmij
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan