verander drop down in subform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deech123

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2012
Hallo,

ik zit mij al 3 uur suf te zoeken en niets blijkt werken, wie oh wie helpt mij :-)

Ik heb een formulier met naam : For_facturen
daar staan een paar velden in, niets speciaals.
in die form heb ik een nieuwe subform gezet gebaseerd op een tabel.
die tabel heeft nml : Id, Artikelnummer, omschrijving, TypeID
een andere tabel noemt Types en heeft : IdType, omschrijving

hoe moet je dat zien :
artikels : id=1, artikelnummer =testartikel, omschrijving=gewoon een test, typeId=1
types : idtype =1,omschrijving = groep1

nu in die subform noemt het veld van de types : Idtype
het veld van de artikels = idartikel

de bedoeling is dat wanneer ik een type kies ik enkel nog die artikels zie staan waarvan het type gelijk is aan het gekozen type.
Dit gebeurt in dezelfde subform.

die suform kreeg de naam = For_factuuritemsSub en het hoofdformulier : For_facturen;

nu in die subform heb ik op het veld idartikel deze query gezet :
SELECT tbl_artikels.ID, tbl_artikels.Omschrijving, tbl_artikels.Productnr, tbl_artikels.EindAankoopprijsEuro, tbl_artikels.TypeId FROM tbl_artikels WHERE (((tbl_artikels.TypeId)=[Formulieren]![For_factuuritemsSub]![IdType]));
maar als ik een type kies en dan ga ik op dat veld Idartikel op die drop down klikken dan krijg ik de vraag : paramater waarde opgeven : Formulieren!For_factuuritemsSub!IdType
vul ik daar dan bv 1 in dan zie ik die zaken juist, maar hoe komt het dat hij steeds die waarde vraagt? kom er gek van :-)

open ik die For_factuuritemsSub alleen, en dan test ik dat, dan werkt dit perfect... wie heeft mij de verlossende tip?

alvast bedankt voor iedere moeite.

Je verhaal blinkt niet uit door duidelijkheid, en dan zeg ik het heel voorzichtig.... Maar ik begrijp dat je een keuzelijst wilt gebruiken om artikelen te kiezen die is gefilterd op type.
de bedoeling is dat wanneer ik een type kies ik enkel nog die artikels zie staan waarvan het type gelijk is aan het gekozen type.
En dat los je nu verkeerd op. Een keuzelijst baseer je op de brontabel van de te kiezen groep. Je eerste keuzelijst zou dus gebruikt moeten worden om een type te selecteren, en de tweede keuzelijst moet als bron de tabel met Artikelen hebben en het koppelveld tussen de tabel Types en de tabel Artikelen. In de keuzelijsten zie je dus de unieke waarden terug uit de respectievelijke tabellen. Vervolgens ga je de tweede keuzelijst cboArtikelen filteren op het Typeveld uit de eerste keuzelijst. Dat doe je door in de regel Criteria een verwijzing naar de keuzelijst op het formulier op te nemen.
De laatste stap is dan dat je de keuzelijst cboArtikelen bij het veranderen van een type (door een ander type te kiezen in cboType) opnieuw in te laden. Dat doe je met de gebeurtenis <Na bijwerken> van de keuzelijst cboType met de opdracht: Me.cboArtikel.Requery.
En dat is genoeg om de tweede keuzelijst afhankelijk te maken van de eerste.

Hi OctaFish,

tja, dat was wat cryptisch omschreven omdat voor diegene die er mee bezig is het duidelijk is.
ik ga mij wat duidelijker uitleggen hé :-)

ik heb dus een tabel : tbl_artikels met daarin een paar velden en ook een veld IDTYPE
die IDTYPE is gelinkt aan een tbl_types.

dus bij ieder artikel staat mooi een Idtype
uiteraard zijn deze twee met elkaar in relatie gebracht.

dan heb ik een hoofdform gemaakt : For_facturen.
daarin staat een subform : For_factuuritemsSub

die form is gebaseerd op een nieuwe tabel nml tbl_factuuritems.
Want de bedoeling is dus dat die "bestellingen" per lijn ingevuld worden.
Dat werkt allemaal.

ook de requery die had ik al, en dat werkte perfect , ALS ik enkel de form : For_factuuritemsSub open.
wanneer ik de form For_Facturen open met daarin uiteraard die For_factuuritemsSub, dan werkt het niet.

het enige wat ik mis in het verhaal is (en ik denk dat daar de fout zit, hoewel ik het overal lees dat het zo moet zijn, en mss kan jij mij duiden op de fout), dat ik dus gewoon in de query voor het veld IdArtikel zet dat Idtype moet gelijk zijn aan de waarde uit het veld IdType.

enkel snap ik je uitleg niet van : "Dat doe je door in de regel Criteria een verwijzing naar de keuzelijst op het formulier op te nemen."
uiteraard heb ik in het veld Critera dit gezet op het veld idtype : [Formulieren]![For_factuuritemsSub]![IdType]
dus de query voor de dropdown met naam Idartikel =
SELECT tbl_artikels.ID, tbl_artikels.Omschrijving, tbl_artikels.Productnr, tbl_artikels.EindAankoopprijsEuro, tbl_artikels.TypeId
FROM tbl_artikels
WHERE (((tbl_artikels.TypeId)=[Formulieren]![For_factuuritemsSub]![IdType]));

maar het rare is dat hij dus niet wil werken samen met het hoofdformulier, enkel wanneer het subformulier alleen geopend word, dan wel, dus het moet ergens een verwijzing zijn die moet veranderen?

ik hoop dat het iets beter uitgelegd is, dus de subform alleen open doen werkt perfect, maar de subform in de hoofdform laten werken doet hij die dropdown van artikels niet.

hopelijk wat beter en helderder? ;-)

Didier

Laatst bewerkt:
Je hebt een klassieke fout gemaakt: je hebt de keuzelijst query gemaakt vanuit het geopende subformulier, en niet vanuit het geopende Hoofdformulier. Daardoor mis je een deel van de referentie in het criterium.
Nu heb je TypeId=[Formulieren]![For_factuuritemsSub]![IdType] als verwijzing naar het idType, maar dat klopt alleen als je het subformulier zelfstandig opent, zoals je gemerkt hebt. Maar dat klopt dus niet, want er zit nog een hoofdformulier voor. Als je wilt verwijzen in een subformulier naar een object uit hetzelfde (of een ander) subformulier, dan moet de padverwijzing beginnen bij het hoofdformulier.

De beste werkwijze is simpel: maak het criterium opnieuw, maar open het hoofdformulier in ontwerpweergave, en selecteer dan de keuzelijst in het subformulier. Pas dan de Rijbron aan van de tweede keuzelijst, en selecteer dan uit de lijst <Geladen formulieren> het subformulier. Je zult dus eerst het hoofdformulier moeten openen in die lijst, en daarna het subformulier. Als je nu de verwijzing maakt, zul je zien dat je het volledige pad krijgt, en zal de keuzelijst weer werken. Overigens doet hij het dan niet meer als je het subformulier zelfstandig opent, want dan is de verwijzing natuurlijk ook weer verkeerd. Maar dat zul je doorgaans niet doen...

OctaFish,
uw uitleg heb ik begrepen en uitgevoerd het moest dus idd zo staan in de query : [Formulieren]![For_Facturen]![For_factuuritemsSub]![idtype]

nu dat ik toch bezig ben met vragen :-) kan je in access ook dit doen?
ik probeer te schetsen hoe het eruit ziet dat invul form (het subformulier toch :-) )

Type ------ artikel ------eenheidsprijs ------aantal---------totale prijs

dus wat je nu moet doen is eerst het type kiezen, afhankelijk van het type krijg je dan in artikel een keuzelijst die gebaseerd is op het gekozen type. perfect.
maar achter ieder artikel zit ook een eenheidsprijs.
dus het zou helemaal leuk zijn mocht ik kunnen zeggen : nadat je een artikel hebt gekozen weet je uiteraard welke prijs dit kost, dus dat je dan de eenheidsprijs gaat invullen in het veld eenheidsprijs, wanneer ik dan het aantal invul, dan gaat hij direct die eenheidsprijs * aantal gaan berekenen en in het veld totale prijs zetten.

heb jij een idee of dit makkelijk te doen is? of niet?

dikke merci voor je hulp.

Elke keuzelijst kan een aantal velden bevatten, en die kun je vervolgens weer uitlezen in een tekstvak. Dus als je de eenheidsprijs als veld opneemt in de keuzelijst, dan kun je daar in een tekstvak naar verwijzen met de formule =cboArtikel.Column(#). Die formule zet je dan in de Besturingselementbron van dat tekstveld.
Het hekje is het Veldnummer-1. Kies je het eerste veld uit de rijbron, dan vul je dus een 0 in (zal niet gebeuren, want dat is meestal het ArtikelID) en staat de prijs in het derde veld, dan vul je een 2 in.
De Eenheidsprijs sla je verder niet op in je tabel, tenzij je die wel nodig hebt; in dat geval werkt deze opzet niet omdat je het tekstvak dan moet koppelen aan een tabelveld.
In het veld [Aantal] vul je uiteraard het aantal artikelen in, en in het veld Totale prijs moet dan de prijs komen. Dat is een formule: =[txtPrijs] * [txtAantal]. Die formule moet elke keer als je iets invult in Aantal worden bijgewerkt, en dat kun je doen met een gebeurtenis <Bij wijzigen>. Daar zet je dus de formule Me.txtTotaalPrijus=Me.txtPrijs * Me.txtAantal neer. Dan zie je het bedrag veranderen bij het typen van het aantal.

Code:
Private Sub TotaalPrijs_Change()
    Me.TotaalPrijs = Me.EenheidsPrijs * Me.Aantal
End Sub

Hey OctaFish,

ik heb mij al goed geamuseerd met die functies. Waarvoor mijn dank !!

nu ik toch bezig ben :-) ik weet dat je in access row count kunt doen.
dus stel je hebt mijn hoofdform, daarin een subform met artikellijnen, die zelf totalen per lijn gaat maken, no problem.
kan je eigenlijk op de hoofdform (bv onder de subform) een veld zetten : totaal die dan eigenlijk zodra een lijn in de subform veranderd of bijkomt direct ook het totaal van alle lijnen in de subform gaat herberekenen of moet je daarvoor dan query's doen die getoond worden in een andere subform?

hopelijk wat duidelijk LOL

didier

Daarvoor maak je in de voettekst van je subformulier een tekstveld dat het totaal van het betreffende veld berekent, en verwijs je in een tekstveld in het hoofdformulier naar het totaalveld in het subformulier. Op het tekstveld Aantal, dat je vermoedelijk gebruikt om het Record totaal uit te rekenen, zet je dan code die ook het totaal in het subformulier herberekent, en het tekstveld uit het hoofdformulier.

Hi OctaFish,

ik bots op een probleem die jij mss gaat weten hoe dat op te lossen valt?
je weet dat ik dus een subform had in een hoofdform.
bij selectie van het type kreeg ik dan in de artikeldropdown enkel die artikels die gelijk zijn aan het type. dat werkt allemaal.. op 1 regel.
wanneer ik dan een tweede "bestellijn" maak, en daar dan opnieuw een type kies, tja...dan is mijn artikel op de eerste lijn weer leeg omdat hij dus rekening houd met die nieuwe type keuze... hoe maak je die eigenlijk lijn of record afhankelijk?
dus bij de keuze op een nieuw record in mijn subform gaat hij in die eerste recordlijn op het subform het artikel blanco gaan zetten omdat hij dus precies die type niet meer kan vinden doordat recordlijn 2 dat aangepast heeft.

hopelijk is de uitleg wat duidelijk?

d.

Laatst bewerkt:
Het probleem is makkelijker uitgelegd dan opgelost, dus ik begin maar met de uitleg :D
Normaal gesproken is een object gekoppeld aan een tabelveld, en zie je dus in het object de waarde uit de tabel. Bij tekstvelden is dat logisch; je kunt niet veel anders. Bij keuzelijsten kan het echter problemen opleveren. Heb je in de rijbron van de keuzelijst alleen de tabel staan waaruit de waarden worden opgehaald, en is de keuzelijst gekoppeld aan het tabelveld, dan heb je nog steeds geen probleem; elke waarde in de (onderliggende tabel van het) formulierbron is dan gekoppeld aan een waarde uit de rijbron van het formulier.
Maar nu jouw geval (en niet alleen bij jou overigens :) ) Je hebt een keuzelijst met een rijbron, en die rijbron is niet meer gebaseerd op een vaste tabel, maar bevat wisselende gegevens, afhankelijk van een waarde uit een andere keuzelijst. In dat geval kan je in een doorlopend formulier de situatie zien dat je in de tabel de combinaties Artikel1+Subartikel2, Artikel2+Subartikel1, Artikel1+Subartikel4, en Artikel2+Subartikel5 hebt. In je subformulier zie je dan 4 records, met daarin onder elkaar 4 keuzelijsten met resp. Artikel1, Artikel2, Artikel1 en Artikel2. De tweede keuzelijst bevat dan de waarden Subartikel2, Subartikel1, Subartikel4, Subartikel5. Nogmaals: is de tweede keuzelijst alleen op de tabel Subartikel gebaseerd, dan zie je in je doorlopende subformulier alle waarden terug, want alle subartikelen zitten in de rijbron, en zitten ook in de tabel van het formulier.

Ga je de tweede keuzelijst echter filteren, dan verandert er wat: kies je in de eerste keuzelijst Artikel1, dan bevat de tweede keuzelijst alleen de waarden Subartikel2 en Subartikel4. Subartikel1 en Subartikel5 zitten dan niet meer in de rijbron van de keuzelijst (horen tenslotte bij Artkel2) en die worden dus niet getoond. Terwijl je die waarden wèl in de tabel hebt opgeslagen toen je het record maakte, want toen koos je Artikel2, en zaten de bijbehorende artikelen in de tweede keuzelijst.
Kortom: in een doorlopend formulier kun je niet op deze manier een rijbron aanpassen. In feite gebeurt er in een enkelvoudig formulier hetzelfde, alleen zie je dat daar niet aan: je ziet namelijk maar één record! Maar het gebeurt dus wel. En er is niet zo heel veel aan te doen, vrees ik.
Er zijn twee oplossingen te bedenken, die allebei wat programmeerwerk nodig hebben.
Methode 1: zet extra (onzichtbare) tekstvelden op het formulier die zijn gekoppeld aan hetzelfde veld in de tabel als de tweede keuzelijst. Maak een gebeurtenis <Bij klikken> op die keuzelijst die het tekstveld zichtbaar maakt, en de keuzelijst onzichtbaar. Je ziet dan, als je een waarde kiest, alleen het tekstveld en niet meer de keuzelijst. En het tekstveld bevat de juiste waarde.
Probleem: als je iets wilt wijzigen of een nieuw record wilt toevoegen, dan moet je steeds switchen tussen het tekstvak onzichtbaar en de keuzelijst zichtbaar. Je hebt dan een extra knop nodig die de statussen steeds wisselt. En dan nog: op het scherm oogt het niet heel fraai, vind ik.
Methode 2: zoals ik al aangaf, kun je in de keuzelijsten altijd de waarden uit de andere records zien (merk op dat ik het woord 'lijnen' nooit en te nimmer in mijn mond neem, maar wel het (enige juiste) woord 'records' :) ) als de tweede keuzelijst niet gefilterd is; in dat geval zitten in die keuzelijst altijd de waarden die je in de tabel hebt opgeslagen. Alleen: als je een record wilt toevoegen of bewerken, dan wil je wèl kunnen filteren op de eerste keuzelijst. De oplossing is dan: je moet de rijbron van de tweede keuzelijst dus dynamisch instellen, afhankelijk van de functie die je op dat moment op het formulier wilt uitvoeren. Wil je records bekijken, dan moet de keuzelijst alles laten zien; wil je bewerken of toevoegen, dan moet de keuzelijst gefilterd worden.
Ook dat doe je met VBA, door dus de status van het formulier af te vangen, en op basis daarvan de rijbron van de keuzelijst in te stellen.
Take your pick...

HI OctaFish,

ik was al een stukje verder geraakt en voor mij de enige mooie oplossing was dus dit :
ik heb naast mijn velden type en artikel 2 nieuwe gemaakt die gekoppeld zijn aan de tabel zelf.
wanneer ik dus een type kies en dan een artikel dan gaat hij in die 2 nieuwe velden het type en artikelnaam overzetten.
voordeel is dat je dus idd nu die waarden vast hebt.

nu kan ik record per record gewoon toevoegen, en ja, als je dan op record 5 bv een andere type kiest dan zijn die 4 andere - indien ze in in een andere type zitten - weer blanco, maar op zich dus geen probleem, want ik had die 2 waarden, type en artikelnaam overgezet in een eigen veld.
in vba was dat wel wat codewerk, omdat je dan ook update en zo kunt doen, maar tot nu toe lijkt het prima te werken.

nu nog die totalen werkende krijgen, is een werkje voor straks..en mss hoor je mij wel terug ;-)
dat werkt al, maar zit daar met een update probleem, als ik bv al 3 records had, en ik verander het eerste, dan veranderd dat subform totaal field niet goed, ik moet dan 1 ander record gaan veranderen door bv hetzelfde aantal in te vullen om zo weer een update te krijgen.
ik dacht met Me.subtotaal.requery maar das te snel gedacht of te gemakkelijk :-) kga effen moeten kijken hoe ik bij aanpassen van een bepaald veld hij die subtotal direct gaat herberekenen voor alle bestaande records.

toch dikke merci voor je reeds geleverd werk !!! mag ook gezegd worden.

top.

Laatst bewerkt:
Als ik het goed snap, en je extra velden hebt gemaakt die je vult met de waarden vanuit de keuzelijst, dan ben je denk ik op het verkeerde spoor, en ben je bezig de integriteit van de database onderuit te halen; je database is dan namelijk heel slecht genormaliseerd. Eén van de hoofdregels is, dat je gegevens niet dubbel opslaat, en dat ben je nu dus aan het doen. Die gegevens zijn ook niet aan elkaar gerelateerd, zoals je al gemerkt hebt, dus wat mij betreft zit je nu op een korte, doodlopende weg.
Het is een slechte zaak dat je de structuur van de database aanpast, omdat je geen oplossing weet voor een eventueel probleem waar je tegenaan loopt. Zou je die techniek op alles in je leven toepassen, dan vrees ik nog grote problemen voor je :D

Laatst bewerkt:
OctaFish,
ivm met die keuze lijsten, wel ik snap je redenering maar anderzijds probeer ik je methode 2 te begrijpen maar die is nogal redelijk globaal omschreven :-)

dus mss dat ik best nog eens toon wat het probleem is, mss dat jij dan effen kan aantonen waar het mis gaat?
ik heb dus een tabel Types en artikels, ieder artikel heeft eigen type id, dat weet je ondertussen al LOL

dus in mijn subform heb ik 1 record om te starten bv :
---type------artikel------
snoep ------kauwgum

zodra ik een tweede toevoeg (record dus) en ik neem een ander type dan het eerste record :
---type------artikel------
snoep-----------
chips-----------paprika

dan gebeurt dit zoals je hierboven ziet, het artikelveld is zijn link kwijt met het type snoep.
en dat gebeurt enkel en alleen doordat ik Me.idartikel.requery doe.

de vraag is kan jij mij to the point zeggen, wat er moet veranderen zodat ik bij het invoegen van een 2de of 3de record
altijd bij de overige records de juiste artikelbenaming zie staan, zonder dat ieder nieuw record zomaar de bovenliggende artikel drop down leeg maakt? ;-)

maar anderzijds denk ik zo, als je altijd je verkoopprijs, artikelomschrijving ten alle tijde gekoppeld laat bestaan, en je veranderd je prijzen of je omschrijving, dan heb je veel risico dat je oude ingaves ook meeveranderen omdat ze gekoppeld zijn toch?
nu doe ik dat ik een artikel opzoek, zodra ik het artikel selecteer ga ik in apart velden de prijzen herzetten, en die gaan gebruiken, dus mocht er ooit een prijsverandering komen, dan mag je toch niet zomaar je oude records van andere prijzen gaan voorzien?

en dan die totalen, das ook zoiets, het lukt mij perfect die te maken, maar wanneer je bv 4 records hebt, en dan verander je bv het eerste, dan zal die laatste update niet getoond worden als correct subtotaal, je moet eerst nog eens een ander record gaan "veranderen".

op google vind je overal wel mensen die zeggen hoe het moet, maar wat je ook doet, hij doet het niet :-)

alle, hopelijk heb je nog zin om verder te antwoorden LOL

Laatst bewerkt:
OctaFish,

ondertussen die update form gevonden.
dus wanneer je records gaat veranderen met je dus effectief via het hoofdformulier, subformulier een recalc gaan doen op deze manier :

Forms![hoofdformulier]![subformulier].Form.Recalc

alle, een stapje verder :-)

Zoals ik al getracht heb uit te leggen: je kunt in een doorlopend formulier niet een gekoppelde keuzelijst gebruiken die altijd in het subformulier alle waarden laat zien; zoals je eigen voorbeeld al aangeeft, is je keuzelijst Artikel gekoppeld aan de waarden uit Types. En als je daar een waarde kiest, kunnen artikelen die zijn gekoppeld aan een ander type, niet worden getoond, omdat ze nu eenmaal niet in de rijbron van de keuzelijst zitten. Daar is helemaal niks aan te doen, anders dan die afhankelijkheid niet te gebruiken, en de keuzelijst Artikelen dus altijd alle artikelen te laten zien. Alleen wil je dat niet (altijd), want bij het maken van een nieuw record wil je die afhankelijkheid juist wèl. En daarom gaf ik dus aan, dat je de Rijbron van de tweede keuzelijst moet instellen op basis van de eigenlijke actie die je op het formulier wilt doen: wil je een nieuw record toevoegen, of een artikel veranderen, dan moet je de cboArtikel afhankelijk maken van cboType, in de andere gevallen moet cboArtikel alle artikelen laten zien. En dat doe je met VBA; daarmee kun je de status van het formulier aanpassen, en de keuzelijst.
Wat betreft de prijzen: er is inderdaad wat voor te zeggen om de prijs in de bestellingen wèl op te nemen; zelf doe ik dat ook. De belangrijkste reden daarvoor is, zoals je al aangaf, dat prijzen niet constant zijn, en dus regelmatig veranderen. Leg je alleen de prijs vast in je tabel Artikelen, dan zou de prijs van je bestelling mee veranderen bij elke prijsverandering. En de prijs is uiteraard gefixeerd op het moment van bestellen. Wat je doet, is dus niet onlogisch. Probleem met deze manier van werken is wel, dat je geen prijshistorie opbouwt. Zodra je de prijs verandert, weet je niet meer wat de vorige prijs is geweest; de prijs wordt overschreven met de nieuwe waarde. Wat je dus ook kunt doen, is een prijzentabel maken die je koppelt aan de artikelentabel. In die prijzentabel leg je dan elke prijsverandering vast met een datum en een prijs. Als je dan een bestelling invoert, kijkt die bestellingtabel naar de prijs die geldig is in die periode. Voorbeeld:

Artikel Datum Prijs
Kauwgum 1-1-2012 1,25
Kauwgum 1-3-2012 1,50
Drop 1-2-2012 0,95
Kauwgum 1-4-2012 1,40

Een bestelling voor Kauwgum op 12-3-2012 moet dus een prijs opleveren van 1,50, en op 21-2 van 1,25.
Op die manier hoef je geen extra gegevens op te slaan die niet gerelateerd zijn aan je tabellen, en je hebt een overzicht van je prijsgeschiedenis.

Laatst bewerkt:
OctaFish, daar heb je een punt.

maar nu bots ik wel weer op een ander probleem zeker :-)
ik heb dus een hoofdform met subform.
per bestelling logisch heb je 1X een hoofdform. die zijn mooi met een sleutel uniek gemaakt.
in de hoofdform staan een paar velden die met VBA gestuurd worden.

nu als ik een tweede form (nieuwe) wil ingeven, dan gaat vba code zowel in bestelling 1 als bestelling 2 dingen gaan doen???
enig idee waarom hij niet enkel de huidige hoofdform gaat besturen maar ook eventuele oudere records?

Zonder de db, of de code, kan ik daar uiteraard niks van zeggen.

pm mij dan eens je email, ik stuur je een kopietje :-)

eigenlijk wat ik doe is dus in mijn hoofdform staan onder mijn subform een aantal velden.
die velden worden herberekend iedere keer er iets veranderd in een veld in de subform;

maar zodra ik dus een 2de hoofdrecord aanmaak, dan kan ik invullen tot het moment ik op een subform veld komt die moet herberekenen, daar begint hij dan te zeuren over code, sleutels,index.... ;-)

Ik heb een vermoeden dat mijn functie die die velden in het hoofdform gaat updaten niet enkel in de huidige weergave of record gaat kijken maar in alle records .... dat mag uiteraard niet, hij mij enkel vba functies gaan uitoefenen op de huidige weergave of actief formulier.

is daar een mogelijkheid toe?

Laatst bewerkt:
Mail 'm maar.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan