Verander source file voor IIS 6.0

Status
Niet open voor verdere reacties.

bodylojohn

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2006
Berichten
70
Beste mensen,

ik heb het volgende probleem:

Ik heb een webapplicatie geinstalleerd bij ons op het werk en deze werkt perfect.
(Fysieke folder d:/applicatie)

Daarna heb ik een virtual directory aangemaakt als zijnde de testomgeving (installeren van updates).
Echter als ik de applicatie copieer naar test (fysieke folder d:/test) blijft iis de source file welke op d:/applicatie staat proberen te lezen. Echter moet de virtuele directory de web.config file van d:/test nemen.

Ik heb bijna alles nagekeken bij de instellingen maar ik zie het ff niet meer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bedankt alvast
 
Ik snap je verhaal niet helemaal, maar je moet IIS bijna altijd herstarten na configuratie-aanpassingen (of toch minstens de gewijzigde website in IISAdmin) om de aanpassingen ook te activeren.

Tijs.
 
Ik snap je verhaal niet helemaal, maar je moet IIS bijna altijd herstarten na configuratie-aanpassingen (of toch minstens de gewijzigde website in IISAdmin) om de aanpassingen ook te activeren.

Tijs.

Dank je wel voor je reactie thijs.

Dat heb ik natuurlijk gedaan echter is er ergens een verwijzing naar de verkeerde source file (web.config welke op d:\applicatie staat en NIET naar de web.config op D:\test)

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk uitleg.
 
Nog niet echt: Ik wil graag de boomstructuur weten van van alle websites, welke fysieke mappen daarbij horen, welke (virtuele) submappen je hebt (en welke fysieke mappen daarbij horen), wáár web.config bestanden staat in de fysieke mappen én wat voor websites/webapplicaties je publiceert op je IIS server.

Voorbeeld: Zie hier dat het gewoon mogelijk is voor een om aanwijzingen in web.config die in (virtuele) 'submappen' staat te negeren.
Daarop inspelend kan (naast de inhoud) ook de plaatsing van belang zijn, en evt. een foute formattering van de web.config bestand (foute 'tags'). Misschien is zelfs je hele verhaal wel hier aan de orde, maar dat kan ik zonder de informatie uit de eerste paragraaf niet beoordelen.

Verder (mocht je twijfels hebben over de formattering en de functies in web.config: hier staat een link naar "Format of ASP.NET Configuration Files" die je wellicht verder helpen, dan. Misschien zijn ook deze link en/of deze link van nut voor je.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Is het niet verstandiger een aparte website aan te maken voor de testomgeving, en niet een virtual directory?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan