Verander veld op basis van ander veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

8baannerd

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Hallo iedereen,

Ik zit met een klein probleem.
Ik weet niet hoe ik dit gedaan moet krijgen.

Ik heb een select list en een textfield.
Ik wil graag dat wanneer je op submit klikt, in de database zoekt naar de rij waarvan de eerste waarde overeenkomt met de waarde die is geselecteerd in de select list en dan vervolgens een waarde van een ander veld in diezelfde rij verandert met de waarde dis is opgegeven in de textfield.

Iemand een idee hoe hieraan te beginnen?

Bij de submit vraag je via POST de waarde in de select-list en de waarde in de textfield, eg:
PHP:
$select = $_POST['select'];
$textfield = $_POST['textfield'];
Je kan dan gelijk een UPDATE doen in plaats van eerst te zoeken:
PHP:
$query = mysql_query('UPDATE tabelNaam SET eenAndereRijWaarde = "' . $textfield . '" WHERE eersteWaarde = "' . $select . '"');
waaar eenAndereRijWaarde dus het veld is wat veranderd moet worden, en eersteWaarde de value van de select-box is.

(noot: het is wel nodig de invoer eerst maar eens te checken, want dit is natuurlijk niet veilig.)

Laatst bewerkt:
Nu heb ik het probleem dat ik een error krijg
Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /home/...../update.php on line 21

Mijn bestand
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
	<title>Untitled</title>
</head>

<body>

<?php
$con = mysql_connect("localhost","gebruikersnaam","wachtwoord");
if (!$con)
  {
  die('Kan niet verbinden: ' . mysql_error());
  }

mysql_select_db("database", $con);

$attractie= $_POST['attractie'];
$tijd = $_POST['tijd']

$query = mysql_query('UPDATE Bobbejaanland SET Wachttijd= "'.$tijd.'" WHERE Attractie = "'.$attractie.'"');

mysql_close($con)
?>

</body>
</html>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan