veranderde bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamsie

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2003
Ik heb een oud beestje met pentium 200MHz en 4 GB met windows98. Nu had ik veel animaties gedownload om mijn E-mails op te vrolijken. Dit lukte prima totdat ik een proefversie van microsoft paint8 had geinstalleerd. Daarna stonden er allemaal icoontjes van MP8 voor die plaatjesbestanden. Toen heb ik MP8 gedeinstalleerd en verschenen er voor die bestanden een icoontje met een wit rechthoekje met daarin het bekende windowsvlaggetje. Als ik deze wil openen, krijg ik de vraag in welk bestandstype ik dit wil openen en dit lukt dus niet. Help !!!! Hetzelfde gebeurt als ik een jpeg of foto wil opslaan, dus dan staat weer dat icoontje ervoor.

Alvast bedankt voor je hulp, gamsie.

Ga naar de verkenner -> Extra -> Mapopties -> Tabblad "Bestandstypen". Hier kun je bij een extensie een programma kiezen waarmee je de bestanden kunt openen.

Groeten, Pieter-Jan

Beste Pieter Jan,

heel erg bedankt voor je tip. Ik heb eerst eens bij die bestandstypen gekeken en daar vond ik jpeg geopend door I.Explorer. Dit heb ik toen ingevuld bij het openen van zo'n bestand en voila, daar stond ie loud and clear.
De gif bestanden kon ik niet vinden, dus heb ik die ook met I.O. proberen te openen en dit werkte ook.
Ik blijf wel nieuwsgiereig hoe de verandering tot stand was gekomen en wat standaard het programma is om dit soort bestanden te openen.

meer dan vriendelijke groeten, gamsie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan