• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

veranderde opmaak op alle gelijkaardige cellen toepassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Plotinus

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
L.S.

Ik denk een heel simpele vraag, die toch vrij acuut is.: Ik heb een opmaak van eenc el gewijzigd en wil die op alle andere cellen met die opmaak toepassen - hoe doe ik dat? Ik weet dat het geautomatiseerd kan, maar weet (niet meer) hoe. Handmatig is echt geen optie.

gegroet,
mrt

Op alle cellen in het werkblad?

Is toch gemakkelijker als je denkt.
Selecteer het blad door op het uiterst boven en linker vakje te klikken (boven de 1, en links van A).
Verander de opmaak, en het wordt op alle cellen toegepast.

Nee HSV, dat is te gemakkelijk gedacht en die truc ken ik. Het gaat om heel veel verschillende gelijksoortige cellen op één werkblad waar ik de opmaak van wil veranderen, maar van heel vele anderen op hetzelfde werkblad dus niet...

Dan zou het zoiets kunnen worden.
Code:
Dim c As Range
  For Each c In Range("F1:F9,J1:J3,N1:N15")
   ActiveCell.Copy
      c.PasteSpecial (xlPasteFormats)
    Next
  Application.CutCopyMode = xlCopy

heel veel verschillende gelijksoortige cellen op één werkblad waar ik de opmaak van wil veranderen, maar van heel vele anderen op hetzelfde werkblad dus niet...
Wat is dan de overeenkomst tussen die cellen? Dan zou je die toch in een VO kunnen toepassen of denk ik te simpel? Blijft lastig zonder een simpel voorbeeld.

De oplossing van HSV is prima en het snelst als je een aantal aaneengesloten bereiken hebt.
Als je het handmatig wil doen:
- Selecteer de cel waarvan je de opmaak naar andere cellen wil kopiëren en klik bovenaan in het menu op "Kopiëren";
- Houd de Ctrl-toets ingedrukt en selecteer met de muis alle cellen waarvoor de nieuwe opmaak moet gaan gelden;
- Kies in het menu: "Bewerken" - "Plakken Speciaal" - "Opmaak", en klik op "Ok".

L.S.

Het blijkt veel eenvoudiger te kunnen, namelijk met 'zoeken en vervangen'; in Office 2010 kun je dan tenminste ook op opmaak zoeken en vervangen.

Voor beperkte aantallen en voor volledige controle kun je ook gebruik maken van 'het vegertje': dubbelklikken op de cel met gewenste opmaak en vervolgens alle andere cellen aanklikken die in dezelfde opmaak moeten.

Ik ben eruit.

Hartelijk dank iedereen!

gegroet,
mrt

Code:
Gepost door Plotinus:
"Handmatig is echt geen optie"
Goed opgemerkt HSV !
Als ik het bericht van de vragensteller goed had gelezen,
zou ik mijn vorig bericht niet geplaatst hebben.
Toch kiest de vragensteller uiteindelijk voor een handmatige oplossing, vreemd...

Laatst bewerkt:
@plotinus

Code:
in Office 2010

Tip: het is altijd handig om te vermelden met welke excel versie je werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan