• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

veranderde opmaak?

Status
Niet open voor verdere reacties.

crienie

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2008
Hoi allen,

Ik ben een bestand in Excel aan het bouwen geweest met verschillende functies.
Ze hebben bij mij heel de tijd goed gewerkt. Nu wilde ik een collega uitleggen hoe te werken hiermee en ineens werken alle functies niet meer. Er staat ook #NAME?
Ik weet dat het waarschijnlijk met bepaalde (Datum?)instellingen heeft te maken, maar ik weet niet precies hoe en wat. Mijn functies zijn namelijk niet veranderd. (er staat geen #REF dus ze moeten het volgens mij nog doen)
Kan iemand mij helpen?

Heb je het bestand gemaakt met een Nederlandstalige versie van Excel?
Jouw collega heeft de Engelstalige.

Heb je op je eigen systeem Analysis Toolpak aanstaan, en je collega niet?

Ik denk het laatste.

Richard

Hoi,

Is toch wat moeilijk te 'bezien' als je het Excel-bestand niet bijsluit.
Komen de problemen voor op de computer van die collega? Dan kan het te maken hebben met de mogelijk verschillende instellingen tussen jou en die 'andere' computer.
Kijk evt. op de pc van die ander of dezelfde invoegtoepassingen zijn geïnstalleerd (menu Extra > Invoegtoepassingen).

Heb je het bestand gemaakt met een Nederlandstalige versie van Excel?
Jouw collega heeft de Engelstalige.

Heb je op je eigen systeem Analysis Toolpak aanstaan, en je collega niet?

Ik denk het laatste.

Richard

Ik werk volgens mij met de engelse (moet alle functies in het engels zetten ;-))
Ik heb bij mij tools wel analysis Toolpak staan, bij haar zie ik die inderdaad niet staan.
Moet ik hem dan sowieso ergens speciaal opzetten? Heb daar namelijk nog nooit mee gewerkt.

Oja, ik kan het bestand wel toevoegen, maar als ik hem open op mijn pc dan doet hij hem automatisch goed zetten

Laatst bewerkt:
Beste,

Vraag aan je collega om via Extra > Invoegtoepassingen > 'Analysis toolpak' aan te vinken en dan op OK te klikken.
Open dan nogmaals jouw bestand op zijn pc en dan kun je zien of het werkt.

Werk je ook ergens met de functie INDIRECT? Dan kan ook daar nog iets in fout gaan.

Richard

Beste,

Vraag aan je collega om via Extra > Invoegtoepassingen > 'Analysis toolpak' aan te vinken en dan op OK te klikken.
Open dan nogmaals jouw bestand op zijn pc en dan kun je zien of het werkt.

Werk je ook ergens met de functie INDIRECT? Dan kan ook daar nog iets in fout gaan.

Richard

JAAA :D
Harstikke bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan