? veranderen naar = op toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

assaas

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2002
ik heb een laptop van een kennis hier, hij had verschillende problemen die mijn vrouw en ik allemaal opgelost hebben, maar een vraag van onze kennis op zijn laptop lukt ons niet om op te lossen.

Hij zei dat als hij de shift en control toets gelijktijdig indrukt dat hij dan bijvoorbeeld de ? kon veranderen door shift en control gelijktijdig in te duwen naar het = teken.
Het lukt ons niet om dit voor elkaar te krijgen.

wie oh wie weet de oplossing ?

groetjes

Is het op elke toetsenbord mogelijk ?

Dat als je tegelijkertijd drukt op shift en ctrl er iets verandert?

Dat was voordat de persoon de laptop met problemen naar jullie bracht,jullie hebben vele problemen opgelost vertel je zelf dan is het normaal dat functies die hij had ontdekt niet meer zullen werken!.

Het toetsenbord is instelbaar op land,codering voor gebruik sommige mensen weten de codes om tekens naar voren te halen als ze alfabet nodig hebben zoals van andere landen,puntjes op de U of O streepje onder de C etc..etcc..

Als je op ctrl en shift tegelijk drukt moet er neits gebeuren in principe vaag verhaal

dat een vraagteken verandert

Dit lijkt me niet echt een ramp of een probleem
svp afsluiten zulke kleine details lost niemand op

ik raad aan juiste instellingen-fabrieksinstellingen te gebruiken en anders andere toetsenbord

succes

Geplaatst door POWERMERCEDES

Als je op ctrl en shift tegelijk drukt moet er neits gebeuren in principe vaag verhaal

dat een vraagteken verandert

Dit lijkt me niet echt een ramp of een probleem
svp afsluiten zulke kleine details lost niemand op

ik raad aan juiste instellingen-fabrieksinstellingen te gebruiken en anders andere toetsenbord

succes [/B]

@ Powermercedes; Elk probleem kan hier voorgelegd worden, en wat voor jou misschien geen probleem is kan voor een ander wel een probleem zijn hoe groot of klein ook, dit lijkt me niet aan jou om dit te beoordelen.

@ Assaas; Het lijkt me inderdaad een vaag verhaal zoals powermercedes al aangeeft dat als je ctrl en shift indrukt het karakter van de toets kan aanpassen (waarom zou dit uberhaubt makkelijk zijn??, alle belangrijke karakters zitten immers op het toetsenbord)
De enige optie die mogelijk zou zijn is dat je met een netwerk emulator werkt om bv. op unix systemen in te loggen (denk aan sap, triton ed.) hier kan het voorkomen dat een ander toetsenbord, zoals deze vroeger bij een werkstation zat, een andere layout had.

Maar vraag de persoon van wie je het hebt nog eens om opheldering.... misschien dat hij het beter kan uitleggen. Vanuit windows is dit igg niet mogelijk.

Aan powermercedes,

Het valt me op dat jij graag wilt dat vragen gesloten worden en daar ook om vraagt. Wil je dit achterwege laten want gesloten worden ze echt niet. En als een probleem voor jou te klein is dan reageer je toch niet

ik vind het ook een vaag verhaal, maar ja als hij zegt dat dit eerder wel kon op hem zijn laptop dan geloof ik hem en ga op zoek.

Maar wat ik ook doe ik kom er niet achter hoe dit moet functioneren, ik ben gisteren wel denk ik een paar uur alleen bezig geweest om dit te zoeken via configuratiescherm- toetsenbord, ook bij toegankelijkheidsopties, bij hardware, eigenlijk overal heb ik gezocht, ik heb ook het toetsenbord op verschillende landinstellingen gezet, maar het lukt gewoon niet.

Natuurlijk weet ik ook dat je net zo makkelijk het = teken gewoon kan intoetsen, maar ja.

Ik vind dit van die dingen die eigenlijk wel leuk zijn om ze proberen op te zoeken

Mijn vrouw zal het hem nog eens precies vragen.

groetjes allemaal, en bedankt voor de reactie,s.

Het enige wat ik mij nog kan bedenken als het eerder wel gewerkt heeft is dat het een bios instelling is die je veranderd door een toetscombinatie (net zoals het beeldscherm uitschakelen etc.) misschien dat je meer informatie kunt vinden op de website van de fabrikant van de laptop. Volgens mij is het geen standaard windows functionaliteit, maar moet je het mogelijk in de systeem software zoeken van de laptop.

Het probleem is opgelost.
Maar vraag me niet hoe, hij liet ons weten dat de functie weer werkte toen hij weer aan de laptop werkte.

ik kan dus niet uitleggen waarom het niet meer werkte, en ook niet waarom het wel weer werkt.

in ieder geval bedankt voor alle hulp

groetjes

dezelfde fout kreeg ik ook net, maar als je shift en ctrl drukt komt het goed :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan