Veranderen rechtsklikken

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Is er binnen WXP SP2 een mogelijkheid om het rechtsklikmenu te wijzigen?

Ik zou bijvoorbeeld graag de doelmap van "afbeelding opslaan als....." willen wijzigen, zodat direct gelinkt wordt naar mijn map "afbeeldingen".

Ik neem aan dat dit een wijziging in het register moet zijn.

Wie weet hoe, wat en waar?

Dit hoef je normaal gezien niet in te stellen en herinnerd Windows altijd de laatst gekozen map en komt daar dus altijd mee terug...Althans dat doet ie bij mij wel.. :confused:
Mits ik goed begrijp wat je bedoeld bv. afbeelding van internet rechts klikken en "Opslaan als (save as)" kiezen...

Bij mij wordt steeds de map "mijn afbeeldingen" geopend, terwijl ik graag een andere map zou kiezen dat geopend wordt.

Dat kun je ook nog anders oplossen door mijn afbeeldingen te plaatsen op de plek waar je die andere map hebt. De bestanden zet je dan over van die andere map.
Zie hier.

snel0026 zei:
Ik zou bijvoorbeeld graag de doelmap van "afbeelding opslaan als....." willen wijzigen, zodat direct gelinkt wordt naar mijn map "afbeeldingen".
Standaard is geregeld dat de map Mijn afbeeldingen zich opent, tenzij je een keer in het bestandskeuzevenster "doorgesurfd" bent naar een andere map.
Windows XP onthoudt die laatst gebruikte map.
Als je wilt dat een andere map zich voortaan opent, dan moet je één keer naar die map surfen, je afbeelding opslaan (anders werkt het niet) en voortaan zal die zelfde map zich weer openen na Opslaan als...
Zie ook het antwoord van ZipPe.

Laatst bewerkt:
Boeing_737 zei:
Standaard is geregeld dat de map Mijn afbeeldingen zich opent, tenzij je een keer in het bestandskeuzevenster "doorgesurfd" bent naar een andere map.
Windows XP onthoudt die laatst gebruikte map.
Als je wilt dat een andere map zich voortaan opent, dan moet je één keer naar die map surfen, je afbeelding opslaan (anders werkt het niet) en voortaan zal die zelfde map zich weer openen na Opslaan als...
Zie ook het antwoord van ZipPe.

Probeer maar en start opnieuw op. ;)

Uiteindelijk opgelost. Door te blijven zoeken en proberen.:)

In TweakUI onder My Computer/Special Folder de doelfolder van My Picture veranderen in de folder die ik wou hebben.

Allemaal bedankt voor het meedenken.:thumb:

Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan