veranderen van provider

Status
Niet open voor verdere reacties.

BESTWELL

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2004
Hallo
Sinds mijn eerste stapjes op internet heb ik zonnet als provider. Momenteel heb ik zonnet "ADSL lite" voor €34,95 per maand (Downstream 1120 Kbit/s).
Aangezien ik tegenwoordig ook veel films e.d. download wil ik toch iets snellers.

Bij zonnet zijn er uiteraard ook snellere verbindingen mogelijk, (bijv "ADSL basic",2240 Kbit/s downstream), maar dan kom ik op zo'n 52,95 per maand.

Voorbeeld : aanbieding van tiscali : 39,95 per maand voor ADSL Family (2048 kbit/s en bovendien als bonus in heel 2006 een verdubbeling hiervan, dus 4096 kbit/sec). Stukken goedkoper dan zonnet dus....

Vandaar dat ik eraan denk om over te stappen naar een andere provider maar ik zie door de bomen het bos niet meer ..... Ik ben altijd tevreden geweest over zonnet en ik wil minstens dezelfde kwaliteit...

Wie heeft goede of minder goede ervaringen met providers, welke providers zijn aan te raden, welke moet ik sowieso niet nemen. Wat zijn de nadelen als ik verander van kpn naar een ander netwerk

voorwaarden zijn :
-geen datalimiet m.b.t. downloaden
-toegang tot nieuwsgroepen e.d.
-liefst niet te duur maar toch snel :)
-moet wel betrouwbaar zijn , niet dat ik geen verbinding kan leggen ofzo.....

alvast bedankt voor de hulp.

Neem Xs4all Basic heb ik uitstekende ervaring mee en je kunt gebruik maken van newszilla daar valt heel wat te halen

Voorbeeld : aanbieding van tiscali : 39,95 per maand voor ADSL Family (2048 kbit/s en bovendien als bonus in heel 2006 een verdubbeling hiervan, dus 4096 kbit/sec). Stukken goedkoper dan zonnet dus....

Lekker snel:), alleen wat ze er niet vertellen is de data limiet.
Men praat over een fair use polici, maar dat is niet zo.
Dus zoek nog even verder naar een betere provider.

bvb HCC of Wanadoo enz.

groetjes speedtouch

Ik heb gehoord dat bij Wanadoo de snelheid van downloaden op nieuwsgroepen wordt afgeknepen...
Iemand ervaringen ??

Bij HCC is het prijsverschil slechts 5 euro per maand bij ADSL , daar doe ik het niet voor, mijn emailadres verandert dan ook weer, en dan kan ik net zo goed bij zonnet blijven... Bovendien is ook daar sprake van een fair use policy.....

Ook met Xs4all Basic (€ 51,15) is het prijsverschil te verwaarlozen.....

Tiscali schermt op hun site met "GEEN DATALIMIET" maar in de algemene voorwaarden staat wel iets over Fair Use policy....... hoeveel Gigabytes per maand is dat eigenlijk, fair use ??

Het knijpen van Wanadoo mbt nieuwsgroepen klopt deels.Alleen de duurdere abbo (s) hebben er echt wat aan.Tja helaas.
Niuewsgroepen bij HCC zijn ook niet direct om over naar huis te schrijven.

FUP is zelfs voor sommige providers niet echt duidelijk maar het betekent eigenlijk niks anders dat er ergens een grens is als het gaat om aantal gig downloads waarbij van te voren niet echt vaststaat waar die grens zich bevindt.

XS4ALL is niet goedkoop (wat is goedkoop),wel stabiel,goede service en goede nieuwsgroepen.

Verder ben je zelf eigenlijk de persoon die kan bepalen wat je wilt uitgeven tov het produkt als het gaat om service en stabiliteit en ook kwaliteit.

"Verder ben je zelf eigenlijk de persoon die kan bepalen wat je wilt uitgeven tov het produkt als het gaat om service en stabiliteit en ook kwaliteit."

Je hebt gelijk, en goedkoop is meestal duurkoop....

Voorlopig blijf ik nog even op zonnet (nooit problemen gehad) tot ik zeker weet dat ik ergens anders beter af ben....

Het leek een hele fijne aanbieding van tiscali, maar ik wil niet dat ik na een week al mijn datalimiet verbuikt heb. Wat dat betreft is kwaliteit voor mij net zo belangrijk als de prijs.....

Zijn er ook mensen die problemen hebben gehad om bij zonnet weg te komen? Ik zit ook bij zonnet en heb daar geen problemen mee maar mijn broer wilde weg bij zon omdat hij geen goede verbinding had maar hij is al 3 maande bezig om van zonnet af te komen terwel hij dus ook al 3 maande geen internet heeft. en overstappen maar een ander lukt dus ook nog niet omdat zon zijn lijn niet vrij geeft.

casema

hallo

ik zelf zit bij planet met adsl en ben hier best tevreden mee.
alleen ik download ook veel films enz en nu vind ik de laatse tijd dat de news server nova een beetje minder aan het worden is.
ik heb nu een payserver op proef en dat bevalt opzich prima.
als ik ga zitten rekenen betaal ik best veel nu bij elkaar ( ongeveer 60 euro ).
als ik 10 euro meer betaal kan ik een abbo nemen bij casema en kan ik gaan downloaden met 10000/1024 kbits.
weet iemand of het downloaden bij news servers hier ook geknepen word ?

hoop dat er iemand is met ervaring met casema

groetjes mike

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan