Veranderen van register key rechten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijger81

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Hallo,

Ik probeer vanuit een batch commando de rechten van een register key aan te passen.
Op google heb ik gevonden dat Regini.exe mij daarbij waarschijnlijk kan helpen met nummers zoals [1 5 8] (alleen verderop vond ik ook tools als subacli of zoiets, maar ik wil niets installeren.

Weet iemand hoe ik de batch met regini kan samenstellen om de rechten van een register key aan te passen.

Ik ken zelf geen andere tool dan SubInAcl.
Diverse voorbeelden te vinden op Internet hoe het te gebruiken is.

Je hoeft Subinacl niet te installeren, maar je moet er wel voor zorgen dat het programma is aan te roepen vanuit je batch bestand (bijv. in dezelfde map zetten als het batch-bestand).
Ik heb een .zip gemaakt met subinacl.exe erin: link

Tijs.

Dank je. Dan ga ik toch proberen met die tool. Weet jij hoe je subincl kunt aanroepen vanaf een bepaalde lokatie, zonder dat de batch daarbij staat:
zoiets ofzo:
C:\tool\subinacl.exe /s HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\7-zip ................... (geen recht om deze key aan te passen)

Precies zoals jij het zelf ook aangeeft: subinacl.exe aanroepen met het bestandspad dat erbij hoort, en dan de parameters er achter zetten.
PS: Zet (indien er spaties staan in het bestandspad) "-tekens rondom de aanroep, dus stel dat subinacl.exe staat in C:\mijn tools dan wordt het dus:
"C:\mijn tools\subinacl.exe" <parameters>

Tijs.

Hier een paar voorbeelden, daarmee houd het voor mij op:

subinacl /subkeyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=restricted=r /grant=YOURUSERNAME=f /setowner=administrators
subinacl /keyreg HKEY_CURRENT_USER /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=restricted=r /grant=YOURUSERNAME=f /setowner=administrators
subinacl /subkeyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=users=r /grant=everyone=r /grant=restricted=r /setowner=administrators
subinacl /keyreg HKEY_LOCAL_MACHINE /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=users=r /grant=everyone=r /grant=restricted=r /setowner=administrators
subinacl /subkeyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=users=r /setowner=administrators
subinacl /keyreg HKEY_CLASSES_ROOT /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=users=r /setowner=administrators
subinacl /subdirectories %programfiles%\ /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=users=e
subinacl /subdirectories %windir%\ /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=users=e

Tijs.

Graag de vraag nog als opgelost aangeven.

Tijs.

hulp.jpg
subinacl /keyreg HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies /grant=administrators=f /grant=system=f /grant=restricted=r /grant=KEES=r /setowner=administrators

Toch niet gelukt:rolleyes:
Weet jij wat het probleem is?

Lijkt mij in de schermafdruk te staan: De gebruiker (of groep) restricted bestaat niet (in jouw versie/taal van Windows).

Restricted is een ingebouwde groep die alleen in bedrijfsomgevingen voorkomt, waarin domeingebruikers (via Groepsbeleid) automatisch lid worden gemaakt van lokale groepen op werkstations en degenen die niet op de lijst voorkomen worden verwijderd uit die lokale groepen. Zie ook deze link
De NL aanduiding van "restricted" is "BEPERKT"

Dus als het geen bedrijfspc is dan is restricted geen beschikbare groep. En als het wel een bedrijfspc is dan is het nog maar de vraag of er wel iemand in die groep staat (oftewel: Dat de wijziging van rechten hoogstwaarschijnlijk op niemand van toepassing is). Maar test gerust met BEPERKT, en als dat ook niet werkt, laat dan dat deel van de rechtentoekenning er gewoon uit, omdat je pc die groep dan helemaal niet hebt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
/keyreg HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies /grant=administrators=r /grant=system=r /grant=Gebruikers=r /setowner=administrators (voor blokkade van de key)

Deze werkt. Dank je voor je hulp.

Mooi dat het werkt.

Graag de vraag nog als opgelost aangeven.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan