• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Veranderende gegevens kopieren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reimer78

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
In een dashboard die ik aan het bouwen ben moeten zowel week-gegevens als cummulatieve gegevens worden bekeken. Het "overview"-tabblad is eigenlijk een samenvatting van de andere tabbladen. Hierin wil ik graag dat de huidge week verschijnt (of de laatst ingevulde gegevens) als de cummulatieve gegevens. De gegevens moeten worden gekoppieerd uit een ander tabblad waar de weeknummers en een bepaalde omzet ingevuld worden. Ik wil natuurlijk niet elke week een nieuw tabblad maken, dus moet er een manier zijn om als het week 1 is de gegevens van week 1 te koppieren en als het week 2 wordt de gegevens van week 2, zonder dat ik de formules hoef te wijzigen.

Plaats even een voorbeeld bestandje waarin je uitlegt wat je wilt,
dan kunnen de helpers je beter antwoord geven.

Niels

Code:
=VERT.ZOEKEN(INTEGER((VANDAAG()-DATUM(JAAR(VANDAAG()+4-WEEKDAG(VANDAAG()+6));1;5)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG()+4-WEEKDAG(VANDAAG()+6));1;3)))/7)+1;Omzet!A:B;2;ONWAAR)

in excel 2010 (met dank aan rdg1314)

Code:
=VERT.ZOEKEN(WEEKNUMMER(vandaag();21);Omzet!A:B;2;ONWAAR)

Niels

Laatst bewerkt:
Code:
=VERT.ZOEKEN(INTEGER((VANDAAG()-DATUM(JAAR(VANDAAG()+4-WEEKDAG(VANDAAG()+6));1;5)+WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG()+4-WEEKDAG(VANDAAG()+6));1;3)))/7)+1;Omzet!A:B;2;ONWAAR)

in excel 2010 (met dank aan rdg1314)

Code:
=VERT.ZOEKEN(WEEKNUMMER(vandaag();21);Omzet!A:B;2;ONWAAR)

Niels

Mijn dank is wederom groot! Weer een stap dichter bij een werkend dashboard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan