• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verandering Dikte van de staaf Secundaire As

Status
Niet open voor verdere reacties.

hunrakan

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Als ik een secundaire as aanmaak dan worden de staafen die ik op de secundaire as will hebben enorm dik.

Door midden van de instellingen: - gescheiden / overlappend en geen tussenruimte / grote tussenruimte kan ik ze nog steeds niet goed neerzetten waardoor de staafen niet goed leesbaar zijn.

Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik de dikte van de staafen aanpassen zodat de staafdiagram overzichtelijk is.

groeten,

Frans

Beste hunrakan ;)

Kijk eens bij de opties van de secundaire as.

Excel 2003 of 2007 ?

Anders het bestandje hier plaatsen.

Groetjes Danny. :thumb:

Het gaat hierbij om excel 2007

bij de opties staat alleen gescheiden / overlappend en geen tussenruimte / grote tussenruimte
Maar dit lukt dus niet goed.

Bijlagen

Beste hunrakan ;)

Ga op een kolom staan dan rechtermuisklik.
Klik dan op Gegevenreeeks Opmaken en bij Opties voor reeks vink je Primaire as aan bij Reeks tekenen op.

Hej Danny,

Maar op die manier zet je de secundaire as juist weer uit dat wil ik juist niet.

Ik wil dus op de primaire Y as alle Averages(zijn er vier), op secundaire Y as de alle SUM(zijn er ook vier).
Momenteel heb ik één SUM op secundaire as gezet en die is dus gigantisch dik en overlapt de rest. Als ik de overige SUM ook op secundaire zit dan wordt het heel onoverzichtelijk.

Ik wil dus de dikte van de staafen aanpassen zodat ze alle 8 netjes te lezen zijn.

Wel top dat je mij helpt!

groeten

Frans

Beste hunrakan ;)

Probeer eens bij opties voor reeks zoals hierboven vermeld maar bij de breedte voor tussenruimte, zet dit op 500% en bij overlapping van reeks, zet dit op 0%.

Hoi Danny

Dank je voor de moeite die je neemt om me te helpen.

Maar ik denk idd dat tussenruimte en overlapping de enige mogelijk is.... helaas komt de staafdiagram er niet mooi uit te zien.
Wellicht moet ik een andere indeling maken

in de bijlage is te zien hoe hij eruit ziet met overlapping 0% en tussenruimte 500%

groeten frans

Bijlagen

Beste hunrakan ;)

Dit komt al aardig in de buurt denk ik hé ?

Je moet alle kolommen in de secundaire as plaatsen en de gegevens op 0 en 500% plaatsen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hier een andere insteek en kijk op het probleem.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan