Verandering IP-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

marek1997

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2010
Berichten
36
Goedendag,

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om je ip-adres te veranderen.


Alvast bedankt!
 
provider bellen (Vaak gaan ze daar niet op in), switchen van provider, anders je ip adres hidden of soort van omleiden..
 
Maar het gaat niet zo om een ernstige zaak, want ik ben gebant uit een server en nu kan ik er niet meer in. Dus misschien is daar een andere manier voor..?
 
Hallo marek1997,
Wat je wilt is niet een ander IP adres maar je IP adres anonimiseren. Daar zijn Proxy Servers voor. Het werkt als volgt: Een server speelt tussenpersoon voor jou en de site die je bezoekt ziet dus de IP van deze server. Het netwerkverkeer wordt vandaar naar jou gestuurd.

Een gratis proxy hangt meestal op wanneer er bestanden worden gedownload. Bij een betaalde service kan je zelfs kiezen uit welk land als het adres moet komen. Het kan verder ook belangrijk zijn om steeds het zelfde adres te gebruiken. Misschien kan je er beter eerst iets over gaan lezen maar ik heb deze pagina nog bij de bladwijzers staan: http://www.proxylist.net
 
En wat zou ik nu dan volgens u moeten doen, eerst downloaden of op zon adres klikken ofzo?
 
Het gaat niet automatisch want er zijn vele browsers. Iemand die dat wil zal er dan eentje aan moeten klikken en zo goed als mogelijk beoordelen of die werkt, er staan statistieke gegevens en datums op die pagina. Men vult dan handmatig de adressen in. Bij Firefox: Menu Extra > Opties > Geavanceerd > Netwerk > Verbindingen - Instellingen.
Hierover was ook te lezen na de link Info maar de versie van Firefox was daar een oudere zag ik.
 
Maar is dat allemaal wel veilig, die proxy netwerken? En kan je het dan uiteindelijk ook nog herstellen?
 
Nee. Veilig zijn ze niet want ze onderscheppen zoals gezegd al het netwerkverkeer om dat aan jou door te kunnen geven en een hacker die zo een netwerk opzet zal gretig je wachtwoorden afkijken. Het hangt er vanaf welke proxy server het is en mensen wordt aangeraden om encryptie te gebruiken omdat het verschil tussen vertrouwde en onveilige proxyservers moeilijk te zien is.

Ik heb spreekwoordelijk geschreven toen ik begon met, dat dit is wat je wilt. Voor velen is Proxy servers gebruiken de manier om hun IP te veranderen of beter gezegd te verbergen. Ook kan ik niet voor de site instaan waarvan ik link noemde. Je zult je er in moeten verdiepen.

Een proxy server kan je bij de zelfde instellingen uitschakelen door "Geen Proxy gebruiken" af te vinken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan