Verandering resolutie na schermbeveiliging

Status
Niet open voor verdere reacties.

PepijnS

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2005
Ik ondervind regelmatig problemen met de schermresolutie na het weer activeren na beeldschermbeveiliging of af en toe!!!(natuurlijk nooit altijd!!!) na opstarten.

het syteem draait onder XP home SP2, en een AMD 3200+ 2,2 Ghz 512 mb
De beeldscherm adapter is mijn Geforce6800gt 256mb videokaart met de laatste drivers en het beeldscherm is een (wel wat oudere, denk dat daar toch het probleem ligt) IIyama Vision Master Pro 411 met de laatse drivers die ik kon vinden.

Wat er gebeurd is dat het beeldscherm normaal op een resolutie van 1290x960 staat. Maar af en toe vervormt dit enorm na opstarten of inschakelen na beeldschermbeveiliging of na afsluiten van een spel, en moet ik een nieuwe resolutie zoeken/instellen om weer een normaal beeld te krijgen. Maar dit is dan niet meer de normaal gebruikte resolutie. maar een telkens weer andere. de ene keer 1152x860 dan weer alleen goed beeld bij een resolutie van 1024x768 maar dan verspringt ie weer en is dan weer goed bij 1290x960.

Het is in ieder geval een erg vreemd verschijnsel. Ligt dit toch aan de leeftijd van de monitor? Dat zou jammer zijn want het is een perfect beeldscherm met super scherpe weergave en altijd trillingsvrij beeld.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en een oplossing anders als een nieuw beeldscherm??

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan